Allsidig aktivitet på Fossland camp

Sesongens første "Camp Fossland" for alpinistene ble avviklet søndag 22. juni. Alpinister fra begge trøndelagsfylkene deltok.

Usikkert værvarsel la ingen demper på sesongens første Camp Fossland. 11 deltakere var klare med rulleskøytene på bena da Sandskogata for anledningen var omdannet til rulleskøytebane. Starten gikk klokken 09:30 søndag morgen. Metereologens varsel om tidvise regnbyger over Stjørdal slo ikke til. Samlingen ble gjennomført uten behov for annet klesskift enn det som var nødvendig mellom de forskjellige aktivitene.

Som under tidligere barmarkssamlinger sto trener Odd Fossland for kyndig og engsjert ledelse gjennom Campens forskjellige aktiviteter.

Første aktivitet var rulleskøytetrening. Flere øvelser ble gjennomkjørt, alle med direkte overføringsverdi til skitrening i bakke. Utfordrende og morsomt for de unge alpinistene.

På grunn av det usikre værvarselet ble styrketreningsdelen lagt innendørs til aerobicsalen på Spenst Torgkvartalet. Bein, mage, rygg og overkropp fikk effektiv trening i den en time lange økten.

Lunsj ble i tradisjonens tro inntatt utendørs i Sandskoggata. Pølser og brød med saft som drikke ble servert av dagens kokk, Trond Bakken.

Etter matpausen ble joggeskoene tatt på. Hinderløype, balansetrening og 1600 meters løping på stiene i Sandskogan sto da på programmet.

Dagens siste treningsøkt ble gjennomført på sykkel. Ruten ble lagt om Vikanlandet, Vinge og Kleiva før man til slutt endte opp ved utgangspunktet. Det var fornøyde og slitne ungdommer som avsluttet årets første Camp Fossland med oppsummering og et glass saft rundt hagebordet i Sandskoggate 3.

Camp Fossland 2014-1 ble en vel gjennomført samling. For Blink Alpint var det veldig hyggelig med deltagere fra både Malvik, Trondheim og Oppdal. Vi gleder oss til neste Camp, mandag 7. juli!