Kretslaget på hjemmebane!

Kretslaget har i helga vært i Meråker for å gå Skandinavisk cup og Norgescup.

Som kjent er det stort sett snømangel i trøndelagsregionen nå, med unntak av indre strøk. I Meråker ble vi møtt av panserføre og trikkeskinner. Vi synes Varden IL la godt til rette, og gjennomførte et flott arrangement i helga. Gledelig var det også å høre vår lagkompis fra i fjor, Morten i speakerbua :)

For oss er det stas å få muligheten til å konkurrere på hjemmebane i større konkurranser av og til. Og terrenget i Meråker har vi jo blitt godt kjent med etter hvert...! Hallgeir Martin selv kunne dessverre ikke følge oss fra sekunderingspost denne helga, da han har oppdrag i OL for tiden.
Heldigvis rakk vi å ta et "spektakulært" løpermøte torsdagskveld, før han reiste. Den oppservante seer kunne visstnok få et glimt av han på tribunen i Sotsji i går.

Dette fikk ikke vi med oss, for vi var ute i løypa selv. Helga ble litt preget av litt "smårusk". Flere løpere har vært eller ble småforkjølet. Fredag stod Anniken og Espen S. for dagens beste prestasjoner. Begge gikk veldig gode løp, i 10/15km friteknikk. Det er sjelden i dagens langrenn at vi får gå så lange løyper som 10km, dette fikk vi i Meråker, det settes pris på. "Dette er skikkelig langrenn", sa Espen S. etter løpet.

Lørdag gikk det sprint i klassisk stil, det ble mye staking! Dessverre fikk ikke kretslaget noen videre fra prologen, men som vanlig var vi nærme med noen løpere. Det var nærme for Tonje, hun stod over fredagens skøyterenn for å fokusere på klassiskrennene lørdag og søndag. Som vanlig var Marcus og Petter oppe og kjempet om ta seg videre. Det er utrolig tett i prologen, og spesielt i helga når det var skandinavisk cup også.

Søndag var det fellesstart i Grova. 20/30km ble gått. Vi kan nok ikke hoppe i taket, og juble, av resultatene søndag. Ingen hadde noen lett dag på jobben. Da gutta kom til stadion var rapportene fra jentene av skia var rå. Gutta ble nok dessverre litt for sikre på skia, og da temperatur og føre forandret seg litt ble det bom. "Litt surt å bomme både på ski å smøring på en dag som i dag", var gjengangeren blant gutta. Dette tar vi selvsagt lærdom av og nye sjanser kommer allerede kommende helg:)

Laget reiser nedover til Gjøvik, og Vind, på onsdag. Vi ser fram til en "vanlig" norgescuphelg og U23NM. Forhåpentligvis er også alle friske og raske og klare for "krige" ute i løypa, for å sitere en kjent langrennsløper ;)

Langrennshilsen fra kretslaget i Nord Trøndelag =)