Aker kunnskapsturne 2014

Ønsker din klubb eller skole å få besøk av langrennslandslaget og Kunnskapstraileren i år? Søknadsfrist 28. februar.

I 2014 vil det være femte gang langrennslandslaget legger ut på turne. Vi har vært rundt i hele landet, fra Båtsfjord i Nord til Kristiansand i sør. Og i år som foregående år er det dere som bestemmer hvor vi skal reise!

Langrennslandslaget sammen med hovedsamarbeidspartneren Aker har utviklet Kunnskapsturneen. Kunnskap er viktig for langrennsporten for å lykkes, kunnskap og teknologi er avgjørende for Aker-selskapene for å fortsette å bygge norsk industri. Sammen har vi troen på at når kunnskap deles vil flere la seg inspirere og motivere. Resultatet kan bli at flere oppnår mestring, samt når sine mål.

Kunnskapsturne SKOLER, les mer her
Kunnskapsturne KLUBBER, les mer her

En jury vil behandle de søknadene som kommer inn.

Dette er juryen: Åge Skinstad (langrennssjef), Erik Røste (President Norges Skiforbund), Stine Lise Hattestad Bratsberg (OL-vinner 1994 og leder av Aker Achievements), Torbjørn Skogstad (leder av Langrennskomiteen i Norges Skiforbund), Per Nymoen (breddesjef langrenn, Norges Skiforbund).
Hver Skikrets vil bli involvert ved utvelgelse av stoppesteder på årets turné.

Søknadsskjema for skole      Søknadsskjema for klubb

Søknadsfrist er 20. februar for både klubb og skole, de utvalgte stedene vil få svar innen 10. mars 2014.

Klubber som har hatt besøk tidligere kan søke på nytt, men nye steder vil bli prioritert. Samtidig skal logistikken gå opp. Klubbene kan ikke velge utøvere, alle på landslaget vil bli fordelt rundt på ulike stoppesteder.

Hovedsamarbeidspartner Aker og Langrennslandslaget