Samlingsrapport fra seniorkretslaget

Samlingsrapport fra seniorkretslagets samlinger i Ramsau og Meråker som ble avviklet i oktober måned.

Reisebrev fra Ramsau

NT-Senior

Den 23. September dro Kretslaget til Ramsau, som ligger i Østeriket. Vi bodde på et hotell som heter Tüalwandhütte, som ligger 1800 moh. Vi reiste med fly ned til Munchen, og hadde leiebiler derifra til Ramsau. Vi dobbe og trente oppe i høyden, så det var veldig viktig å få i seg masse drikke (Farris). Det endte med mange turer på toalettet :D

Vi trente 1. Øktene på breen og 2. Øktene hadde vi nede i lavlandet. Vi varierte med løping og rulleski i lavlandet, i tillegg til at vi hadde 2 – 3 intervaller mens vi var i Ramsau. Den ene var opp slalåmbakken i Schladming. Det var bra trykk på øktene, vi presset hverandre godt.

På breen gikk vi i påskevær. Det var 2-3 dager med dårlig vær på breen, da pakket vi på oss med regn og vind klær.

Vi hadde med laktatmåler på breen, og det var mange fine laktatmålinger på gruppa. Stålkontroll til vinteren kommer. Vi filmet teknikk på klassisk og skate. Vi hadde ti og med en liten slalåmkonkurranse som var med i sammendraget til lagkonkurransen. Den ble vunnet av Mats og Anniken.

Damene dro hjem tidligere, unntatt Anniken. Resten var igjen noen dager lengre.

Vi hadde det koselig på hotellet, litt merkelig mat av og til, men med dessert til måltidene så klaget vi ikke. Vi spilte pingpong, så på serier, sov/slappet av og lærte mye i høyden.

Samling i Meråker

Den siste samlingen skulle være i Bruks, men værgudene var ikke helt med på vår side, så det ble hjemme samling i Meråker. Det startet vi med hurtighet. Vi hadde løping i myra, intervaller, styrke og den siste konkurransen test renn opp til Grova klassisk. Der var det Mats som stakk av med seieren til herrene, og Anniken hos damene.  I Lagkonkurransen endte det med klar seier hos herrene som ble Mats. Hos damene ble det 3 på 1. Plass. Anne Lise, Charlotte og Anniken delte poengsummen, men vår sjef fant en løsning på å finne vinneren: den som hadde flest seiere ble vinneren. Det ble da Anniken.

Vi hadde våte, mørke, kalde økter i Meråker. Vi var å tittet på snøen som var kommet på toppene på Mannfjellet og Fonnfjellet. Vi var også enige i at vi var egentlig godt fornøyd med været, og at det ble bra trykk på samlinga.

Nå gjenstår det bare å få gått litt på snø før Åpningsrennet på Beito kommer. Vi gleder oss masse!

Hilsen The only and the best, THE KRETSLAGET !!!!!!!!!!!