Invitasjon til T1 kurs langrenn, Leksdal

Nord-Trøndelag Skikrets i samarbeid med Leksdal IL inviterer til trenerkurs langrenn (T1) på Leksdal Skistadion. Kursstart 11. november.

Hvor? Leksdal skistadion, klubbhuset.

Når? Oppstart 11. november, kl 18.00-21.00. Kurshelg 15. og 16. november 09.00- 17.00.  Neste kurshelg avtales nærmere

Påmeldingsfrist: 9.november 2014

Påmeldingslink

Kursholdere:

Knut Helge Haug, mob. 916 87 229

Ulla Kristin Melhus, mob. 955 09 996

Martin Jensen, mob. 984 02 129

Målgruppe Alle trenere, foreldre, ungdommer, ledere, aktive/tidligere aktive som ønsker å få grunnleggende kunnskap om å være trener. Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper. Kurset er både for deg som er ny og ønsker å ta enten hele Trener 1 eller bare Treningsleder.

Innhold Kurset gir en innføring i grunnprinsippene for langrennstrening og utvikling av skiferdighet for barn og unge i alderen 6-13 år.(http://www.skiforbundet.no/langrenn/trenerkurs-langrenn/ )for å laste ned oversikt over alle moduler i nye Trener 1, inkl. oversikt over hva som inngår i hhv. Treningsleder- og suppleringsdelen av kurset.

Del 1 (barmark) av kurset vil bli gjennomført med en helg i september som kjøres som barmarksdel (teori + praksis). Ta med treningsklær for utetrening, gjerne hansker og lue og jakke som tåler regn/vind.

Del 2 (snø) av kurset starter en helg når vi har snø som kjøres som skidel, (teori + praksis) samt treningsplanlegging i praksis med avsluttende "eksamen" på utøvere (eller de andre deltakere).  Mer informasjon om del 2 blir gitt på kurset i oktober. Vi bestemmer også dato for når kurset skal være sammen i løpet av første del, se gjerne i din kalender når det passer best for deg/dere.

Oversikt moduler:

* Trener 1-kurs               kr. 1500 pr. person, inkl. kursmateriell.

Spørsmål? Ta kontakt med kursholder Knut Helge Haug, tlf. 916 87 229, eller skikretskontoret, Bjørn Bruvoll, tlf. 913 97 910