Langrennspriser til nordtrøndere

Norges Skiforbund Langrenn delte ut klubbpris til Beitstad IL og ildsjelpris til Leif Kjesbu, Ogndal IL i forbindelse med helgas høstmøte på Gardermoen.

Langrennskomitéen kårer hvert år «ldsjeler» etter forslag fra skikretsene og fra andre i langrennsmiljøet. Ildsjelene blir invitert til Langrennskomitéens høstmøte og får overrakt et diplom og en gave. Ordningen ble startet i 2000.

Ildsjeler: * Leif Kjesbu, Ogndal/Nord-Trøndelag * Olav Jarle Hoås, Selbu/Sør-Trøndelag * Arnfinn Ofstad, Trondheim/Granåsen/Sør-Trøndelag * Kåre Martinsen, Vind IL/Gjøvik/Oppland * Per Asdal, Stathelle/Telemark & Vestfold * Magne Dølemo, Oddersjaa/Vest-Agder

Klubbpris til Beitstad IL Langrennskomitéen kårer hvert år to eller flere vinnere av «Klubb-NM», etter forslag fra skikretsene. Klubbene blir invitert til Langrennskomitéens høstmøte og får overrakt et diplom og en gave. Ordningen ble startet i 2000. Klubben er liten, men aktive i alle aldersgrupper. Klubben er i vekst i antall løpere som går kretsrenn. Beitstad har gjennomført «Ski i skolen»-prosjekter, samt arrangert tre kretsrenn/landsrenn siste sesong

Skikretsen gratulerer Beitstad IL og Leif Kjesbu med prisene.