Tilskuere/ skoler

Velkommen, publikum!

Vi håper at mange av dere har lyst å ta turen opp til Nordland sitt nyeste skistadion. Bestemorenga byr på flott oversikt over store deler av løypenettet, og som tilskuer er det mange plasser å slå seg ned og heie på Nord-Norges beste! Arragementet åpner fredag ca. kl.10: med åpning av det nye anleggen v/ varaordfører Allan Ellingsen.

Flere skoleklasser har meldt sin ankomst på fredag. Dette setter vi stor pris på. Vi har lagt opp til et drop-off punkt ved Bestemorstua, der privatbiler kan stoppe for å slippe av og plukke opp løpere og andre, dette for å slippe stor trafikk av gående langs veien ned til parkeringsplassene.

Bussene kan kjøre inn ved Bestemorstua og slippe av ungene ved den første parkeringsplassen, som er forbeholdt funksjonærer, fo så å snu lenger inne mot skytebanen, men her stoler vi på at sjåførene finner de mest hensikstmessige steder. Vær uansett oppmerksom på en del biltrafikk i forkant og etter rennene.

Vi ber alle tilskuerne å se etter løypevaktene og andre funksjonærer som hjelper til å finne de tryggeste og enkleste veiene ut i løypenettet. Vi vil markere noen krysningspunkter i løypene der det står folk som regulerer "trafikken".

De av dere som kommer med ski, minner vi om at løypene er forbeholdt løperne denne helgen. Det handler både om å lage gode forhold for dem som konkurrerer, men også om sikkerhet, siden vi snakker om stor fart, og vi ønsker ingen påkjørsler eller andre uhyggelige opplevelser for noen, særlig ikke de minste.

Parkering er mot betaling fredag, lørdag og søndag, og dere kan forhåndskjøpe parkeringsbevis på https://www.deltager.no/parkering_nnm_2015_bestemorenga_20032015 for en dag (kr 100.-) eller helgen (kr 200.-), og på den måten være med i trekning av et fenalår.

Vi satser på tydelig skilting, og om dere har spørsmål, henvend dere til funksjonærene i NNM-vest. De vet det meste, eller kan henvise dere til noen som vet enda mer.

I kafé-teltet får dere kjøpe noe å bite i, en kopp kaffe, bagetter og kake. I fanen Arenainfo finner dere mer om hva som finnes på Bestemorenga denne helgen. I fanen Rennprogram kan dere se hva som starter når.

Velkommen til feiring av skisporten, Nord-Norge, den nye Bestemorenga og Bodø som idrettsby!