Løperinformasjon

Oppvarming før renn

Pga snøsituasjonen vil oppvarming før renn i stor grad måtte skje på barmark. Vi satser på å få laget nok plass til skitest og til en viss grad oppvarming i løypenettet utenforstadionområdet, men dette vil ut fra værvarselet så langt være begrenset. Info på lagledermøtet torsdag.

Offisiell trening

Offisiell trening er torsdag mellom 12:00 og 19:00 og det blir ikke satt klassiskspor før på fredagsmorgen, slik forholdene er nå. Ut fra snø- og løypeforholdene forbeholder arrangøren seg å stenge løypene for trening før rennstart på fredag og lørdag. Vi avveier alltid hva som best for gjennomføring av arrangementet og den enkelte løperens tilgang til løypene. Informasjon om løypenens tilgjengelighet finner dere alltid oppdatert her og på facebook-sidene våre. Det vil dessuten bli tema på lagledermøtene.

Brikker og startnumre

Det benyttes Emit-tidtakersystem. Alle som har egen brikke må registrere den i påmelding. Det kan leies brikker hos arrangøren mot avgift. Løpere som ikke meldes på med brikkenummer vil automatisk bli tildelt dette ved utarbeidelse av startlistene og skal bruke disse. Disse brikkene leies av arrangøren mot avgift kr 25 pr øvelse for løpere t.o.m. 14 år. Eldre løpere betaler kr 50,- pr øvelse.  Leiekostpris på løpsdagen for evt. glemte brikker er kr 75,- per øvelse. Brikker som ikke blir levert tilbake faktureres med kr 600,- pr stk. til løperens klubb. Det er løperens ansvar å sørge for at brikken leveres etter siste renn han eller hun går. Det benyttes samme lånebrikke for alle løp.

Det er løperens ansvar å stille med fungerende brikke. Brikker kan funksjonstestes på rennkontoret.

Startnummer avhentes klubbvis på rennkontoret. Ved henting av startnummer må klubben kunne framvise kvittering for betalt startkontingent. Alternativt vil det være mulig å betale kontant eller med kort på rennkontoret, men vi anmoder om å betale utsendt faktura på forhånd. Ikke tilbakeleverte startnummer faktureres med kr 300,- til løperens klubb.

Vi legger ut deltakerliste etter påmeldingfrist der dere kan sjekke om rett brikkenummer er oppført. Hvis noe ikke stemmer, ta kontakt med rennkontoret sanrest etter at listene er lagt ut.

Garderober og dusj

Brukes der dere har logi, på søndagen kan dusjene på Grønnåsen skole brukes.