Til skoler og elever

Info til skoler som har meldt seg som publikum. Nå er det mindre enn to uke til NM på ski på Storelva og ting begynner å kneppe seg sammen!

Skolene vil bli sluset inn i det store publikumsområdet på vestsida av stadion. I dette området har vi lagt til rette for at elevene våre skal få en god NM-opplevelse gjennom følgende tilrettelegging:

o Griller: Vi setter opp 10 store tønnegriller i dette området slik at elevene kan ta med pølser eller annen grillmat. Vi oppfordrer elever som tar med grillmat om å ta med en vedpinne også.

o   Aktiviteter – Tromsdalen videregående skole vil være til stede på arenaen og de planlegger lekaktiviteter i det området som elevene skal oppholde seg i. Fordi det ikke er hensiktsmessig at elevene har med seg vanlig skiutstyr til arrangementet, oppfordrer vi skolene til å ta med miniski for å gjennomføre de aktivitetene som er tilrettelagt for ski. Det vil også være noe utstyr til utlån på aktivitetene.

o   Bama – NM på ski har fått Bama som samarbeidspartner og de vil være tilstede på arenaen med premier og aktiviteter knyttet til teltet til Barnas Skiklubb og «Bendik» skileikområde.

o   Lokale håp – NM på ski er et stort idrettsarrangement og for de løperne som ikke går verdenscup er det sesongens viktigste mål. Det er en stor opplevelse for løperne å møte et aktivt og deltagende publikum og vi vil oppfordre skolene til å lage plakater for å støtte både «stjernene» og våre lokale håp. (Silje Theodorsen, Christian Tvedt Bugge, Anna Svendsen m.fl.)

o   Rennprogrammet avvikles både torsdag og fredag mellom 100 og 1350. Det betyr at det vil være hensiktsmessig å ankomme stadion mellom 0930 og 1000 og ha skyss hjem ca klokka 14. Husk å ta høyde for at det kan bli trangt og kødannelse når flere tusen elever skal finne riktig buss.

o   Lavvo – Området vi har til disposisjon er stort sett flatt, så om dere ønsker å sette opp lavvo for å ha et samlingspunkt for elevene deres er det full anledning til det.

o   Vi vil gjerne at alle skoler melder inn et telefonnummer og et navn på en kontaktperson som vil være til stede på stadion. Det vil gjøre det enklere å løse opp eventuelle floker som måtte oppstå med elever som har kommet bort fra flokken etc .

Klikk her for større bilde