Betal med mobil under NM

Du trenger ikke å ha med deg kontanter når du er på NM i Tromsø, du trenger ikke ta med bankkort engang. Du kan nemlig betale for hele NM-opplevelsen med mobil.
Ved å bruke appen mCASH, kan du betale for alt fra inngangsbilletter til pølse og kaffe i kafebygget.
- mCASH er en mobil betalingsløsning. Nå har jo flere og flere med seg mobil overalt, og det er godt utbygget 4G. Der en enkelt løsning for store og små, banksjef i Sparebank 1 Nord Norge, Lars Nymo Trulsen.

Appen laster du ned i Appstore. Etter den er lastet ned, registrerer du bankkortet ditt. Da er du klar til å handle i appen.
Når du er inne i appen velger du «I nærheten» fra menyen i appen. Hvis du skal kjøpe NM-billett, velger du NM 2016 Tromsø og velger hvilke billett du skal ha.
Når du har betalt, får du en kvittering som du kan vise ved inngangen.
Mcash fungerer på alle typer smarttelefoner.

Fra menyen kan du også velge Kafebygget, der alt som serveres er listet opp. Da kan du bare velge det du vil ha og betale.
- Det er veldig greit at vi har denne løsning. Det blir mye bedre flyt, og alt går mye fortere ved inngangen. Man slipper også å styre med betalingsterminaler og organisering av kontanter. Det er også en enkel og god løsning for kundene, sier økonomiansvarlig i NMs organisasjonsgruppe, Erlend Sundstrøm.
Dette er første gang man tester appen på et så stort arrangement laget av en forening i Tromsø, og Nymo Trulsen forteller at de har egne folk på området som kan hjelpe til om man har spørsmål om mCASH.

Har du barn med NM, er det laget et smart system for å gi barna penger
-Det er mulig å sette inn penger på appen. Så hvis du eksempelvis har barn som skal kjøpe noe i kafebygget, kan de bruke pengene som er satt inn på appen til å betale, sier Sundstrøm.

Slik bruker du mCASH:

- Gå inn i iTunes og søk opp mCASH. Last den så ned på mobilen.

- Når appen er nedlastet, så åpner du den og registrer bankkortet ditt.

- Trykk så på menytegnet, og velg «i nærheten».

- Skal du kjøpe billett til NM, velg NM 2016 Tromsø

-  Skal du kjøpe mat, velg kafèbygget. Da får du opp menyen, og kan velge hva du vil kjøpe.