Takk for denne gang

Ski-NM i Tromsø er over. Etter to år med planlegging som kulminerte i fire fantastiske skidager på Storelva, er vi arrangører slitne, men svært stolte over hva vi stelte i stand.

Vi vil rette en stor takk til alle løperne som ga oss spennende konkurranser av høy kvalitet. Likeså til alle ledere og andre i støtteapparatene. Uten dere, ingen gode utøvere. Vi må også takke våre samarbeidspartnere, både offentlige og private, for uvurderlige økonomiske bidrag i form av penger og tjenester. Disse bidragene har gjort oss i stand til å gjennomføre et mesterskap av denne dimensjonen. Vi både håper og tror at noe penger blir igjen etter NM, penger som arrangørklubbene vil benytte til fortsatt å skape skiglede for mange barn og unge i Tromsø.

Til slutt, men mest av alt, vil vi takke alle dere fantastiske frivillige som har brukt så ufattelig mange timer av deres fritid til ski-NM. Tilbakemeldingene fra alle tilreisende er at de er overveldet over bare å ha møtt smil, velvilje og stor kompetanse hos alle de frivillige – i alle funksjoner. For oss er dere de virkelige heltene i arrangementet.

Media skriver ivrig om nye store skiarrangementer til Tromsø. Hva framtiden bringer i så måte, får vi se på etter hvert. Akkurat nå er vi bare glade for at visjonen for ski-NM 2016 ble oppfylt: «Folkefest i vinterbyen».

På vegne av organisasjonskomiteen

Roger Fagerheim, leder