Velkommen til idrettsfest i Trondheim! AVLYST

Det er i dag besluttet å avlyse idrettsveka vinter inkludert NM ski og skiskyting i Granåsen. Beslutningen ble kommunisert i møte med Trondheim kommune og alle andre aktører i dag.  Vi har full forståelse for beslutningen og med den siste tids utvikling i smittesituasjonen var nok dette den eneste fornuftige og ansvarlige konklusjon. Samtidig oppleves dette som veldig kjedelig og trist. Vi har forberedt dette arrangementet lenge og vi har lagt ned utrolig mange dugnads- og arbeidstimer for å skape et best mulig arrangement.

Med utgangspunkt i Byåsens 100 års jubileum søkte vi om og fikk tildelt NM del 2 2021. Etter hvert kom det opp en forespørsel om å arrangere NM skiskyting samtidig med NM del 2 i Granåsen. Vi bestemt oss for å prøve å få til et felles ski og skiskytterarrangement. Det har vi fått til og det viktigste grepet var nok å etablere en felles organisasjonskomite. Vi bestemte oss også etter hvert for å bli en del av NM veka vinter.

Nå oppleves nok arbeidstimer, alle befaringer, møter og dugnader som litt fånyttes. Det er nok delvis riktig, men samtidig er det mye vi kan ta med oss videre.

Vi har bygd videre på en svært solid arrangementskompetanse i tre klubber. Vi har fått til et utrolig godt samarbeid mellom Byåsen IL, Trondhjems Skiskytter og Byåsen skiskytterlag. Vi har delt kompetanse på tvers av klubbene og dette samarbeidet bør vi bygge videre på.

Jeg er imponert og stolt over det pågangsmot og den arbeidsinnsats som vår organisasjon har levert. Det er utrolig mange dyktige og arbeidsomme folk i våre tre klubber. Vi hadde trua og jeg er trygg på at vi hadde klart å skape et veldig bra arrangement. Nå ble det ikke slik, men uansett ønsker jeg å formidle en stor takk til alle for en fantastisk innsats!

Takk for samarbeidet!

Torbjørn Mæhlumsveen