Bankene støtter NM på ski

NM i Harstad: Fv. Svein Gunnar Helland, leder hovedkomite NM, Norodd Karlsen, Nordea, Jon-Arne Torbergsen, leder Medkila Skilag, Mona Slåtto Olsen, Sparebanken Nord-Norge, Finn Håkon Jørstad, IF Kilkam, Tore Karlsen , Harstad Sparebank, Rune Tøllefsen, rennleder NM, Trond Hansen, DNB. (Foto: Beate Ingebrigtsen

De fire hovedbankene i Harstad, Harstad Sparebank, Sparebanken Nord-Norge, Nordea og DNB går inn med et felles løft i samarbeid med Medkila Skilag og IF Kilkam

Med dette sikres økonomien ytterligere i forbindelse med NM på ski, del 2 i Harstad 26.-29. mars 2015. Med de fire bankene i ryggen kan hovedkomiteen for NM del 2 i Harstad gå vinteren trygt i møte. Bankene går inn med likelydende beløp, og de påpeker at dette er et solid løft for Harstad og de håper på solid publikumoppslutning i Kilbotn. De har registrert at klubbene har hatt et langsiktig mål om å arrangere NM på ski i byen, og nå er dette en realitet etter tildelingen fra Skiforbundet i mai 2014.
For begge klubbene er det viktig med samarbeid, og dette gir resultater og legges merke til. Det er betydelig med dugnadstimer som allerede er lagt ned i de utvidede løypetraseene i Kilbotn.

De to klubblederne Jon-Arne Torbergsen og Finn Håkon Jørstad la vekt på at med å arrangere slike store skirenn, gir det klubbene økonomisk ryggrad i den videre driften av klubbene. Pengene går til drift av klubbene med støtte til utøverne som ønsker å satse på, og til bredden blant medlemmene som liker å gå på ski.