Flott - og kald sesongåpning på Bjorli.

Rauma Alpin arrangerte et prikkfritt SBM cuprenn i SSL lørdag. Stor deltagelse, og kjempegode forhold. Se resultater under "Skirenn" på alpin-siden.

Flott reportasje i bl.a. Romsdals Budstikke. www.rbnett.no

Rekorddeltakelse på Bjorli

Tøffe forhold for de 143 startende. - Nærmest World cup-forhold.

Lørdag kjørte 143 storslalåm-rennet. Og det er ny deltakerrekord for Bjorlirennene. Søndagens slalåm samlet 123 unge alpinister fra Trondheim, Oppdal, Oslo, Lillehammer og fra slalåmklubbene i Møre og Romsdal.

De som gjorde det aller best fra arrangørklubben Rauma alpin var 12-åringene Jonathan Heimen (bildet) og  Philip Storbråten. I konkurranse med sju andre vant Jonathan søndagens slalåmkonkurranse i den isete og knallharde løypa. Mange kjørte ut på grunn av de tøffe forholdene, men 12-åringen fra Rauma mestret forholdene.

Dyktige Rauma-alpinister

Det gjorde også klubbkamerat Philip Storbråten som var raskest lørdag da storslalåm sto på programmet. 15 gutter fra flere klubber fra Trondheim til Oslo var med og kjørte, men ingen kjørte like raskt som Philip Storbråten.

Lørdag ble Jonathan Heimen nummer tre. Også Iver Staurset fra arrangørklubben imponernte på Bjorli. Lørdag vant han 14 i slorslalåm. Søndag var han mer uheldig da han kjørte ut i første omgang i slalåm. Han fikk likevel kjøre andre omgang. Da var det ingen som matchet kjøringen til 13-åringen fra Åndalsnes.

Vellykket alpinhelg

At så mange alpinister tok turen til Bjorli betyr at det ble langt igjen mange kroner som kommer det lokale næringslivet til gode. At helga også ble god sportslig og arrangementsmessig er rennleder Bjørn Nord godt fornøyd med.

- Lørdag hadde vi 143 startende. Det er ny rekord for Bjorlirennene. I søndagens slalåm var det 123 som startet. Langt i fra alle kom i mål. Mange kjørte ut på grunnet av den isete og knallharde løype. I dag var det nærmest World cup-forhold. Da blir det tøft for mange. At det kommer alpinister fra Lillehammer, Oppdal, Trondheim og Oslo gjør at våre egne at de andre fra Møre og Romsdal få god matching. Vinden skapte litt problemer for oss, sjøl om det var kaldest på lørdag. Søndag måtte vi ta ned målportalen som følge av at det blåste så mye. Det førte til litt kluss med tidtakinga og noen forsinkelser. Like vel fikk vi mange gode tilbakemeldinger fra de andre klubbene. Det setter vi pris på, sier den tilfredse rennlederen.