Rulleski og treningsutstyr til utlån.

Skikretsen minner om at vi har 20 par skøyterulleski (mest til barn), og diverse aktivitets-utstyr til utlån for våre klubber.

Ønsker din klubb en aktivitetsdag, eller en periode med rulleskitrening, så kan det være mulig å låne dette utstyret. Det er litt "rift" om utstyret, så meld inn interessen til Skikretskontoret.

Det kan også være mulig å få besøk av en eller to utøvere fra vårt Kretslag til å være instruktører.

Se også under hvordan vårt "Rulleski-prosjekt" videreføres i år:

RULLESKIPROSJEKTET 2016

Rulleskiprosjektet som ble lansert i 2015 videreføres. Dyktige og engasjerte ungdommer fra juniorkretslaget vil reise på besøk til klubbene i kretsen. MRSK Langrenn ønsker gjennom dette å nytte regionale rollemodeller som er dyktige på rulleski, til å spre kunnskap og gode holdninger til yngre utøvere og foreldre. MRSK Langrenn stiller med rulleski, utstyr til skileik og engasjerte instruktører. Ta kontakt for å booke dato for din klubb! Ta kontakt på: moreogromsdal@skiforbundet.no  eller telefon: 995 09 792

Gjennomføring av økter ute i klubbene

* Ca 1 ½ time totalt

* Sikkerhet og regler på rulleski

* Fokus på gode holdninger

* Skileik på rulleski – gøy på rulleski

* Inspirasjon til leik, teknikktrening og utvikling av barn og unge i alderen 8 – 16 år.

HOVEDMÅL

Spre motivasjon, kunnskap, sikkerhet og skiglede til barn og unge i Møre og Romsdal, gjennom lystbetont og ferdighetsutviklende skileik på rulleski i lokalmiljøene.

DELMÅL

* Bidra til økt interesse og rekruttering for langrenn blant barn og unge i Møre og Romsdal skikrets.

* Tilby et lavterskeltilbud på rulleski for aldersgruppen 8 – 13 år.

* Hovedfokus på rullleskileik og moro i trygge rammer.

* Gjennomgang av rulleskivettregler fra Norges Skiforbund og Trygg Trafikk.

* Stimulere til bruk av hjelm og refleksvest på rulleski.

* Få flere barn og unge til å fortsette med ski fra 13 år.

* Trening på rulleski er GØY!

RULLESKI ER GØY