Knykenlekene

En flott gjeng med gutter fra M&R Skikrets deltok under Knyken-lekene i helgen. Mange fine bilder finner dere på Facebooksiden til MOI Hopp.

Velkommen til Knykenlekene 2015

Orkdal Idrettslag inviterer til Knykenlekene i Knyken skisenter 5.-6. september 2015

Arena/adkomst: Knyken skisenter, Fannrem i Orkdal kommune. Anlegget ligger ca 40 km fra Trondheim. Følg skilting fra E 39  ”Knyken” i retning Kyrksæterøra.

Knykenlekene er et arrangement der det konkurreres i grenene hopp, kombinert, langrenn og skiskyting.

Hopp               Rekrutt – veteran Kombinert       13-16 år   (født 2003, 2002, 2001 og 2000) Langrenn        13 år – veteran(født 2003 og tidligere) Skiskyting       11 år – senior(født 2005 og tidligere)
Bli med på flotte konkurransedager i Knyken skisenter. Påmeldingen er i gang!
Les artikler og se bilder fra Knykenlekene 2014 Lørdag 13. august 2014 Søndag 14. august 2014
Knykenlekene 2013 hopp 02

Foreløpig program hopp Fredag 4. september 16.00 - 20.00 Trening i hoppbakkene K50 og K68 med startnummer. Treningsavgift 100 kr 20.00 Lagledermøte hopp/kombinert.
Lørdag 5. september 10.00- K10, K20 og K30 fortløpende

Pause 30 min. Prøveomgang K50-K68  (13-16 år)

RC - A,B,C,D + 12 år og yngre K50-K68 Veteraner K50 og K68

Søndag 6. september 10.00  RC - A,B,C,D + 12 år og yngre K50-K68 Veteraner K50 og K68 Knykenlekene 2013 kombinert

Foreløpig program kombinert Fredag 4. september 16.00 - 20.00 Trening i hoppbakkene K50 og K68 med startnummer. Treningsavgift 100,- 20.00 Lagledermøte hopp/kombinert.

Lørdag 5. september 10.00 -  Kombinert hopp(13-16år) K50 og K68                Kombinert langrenn(13-16 år) 1 og 3 kilometer sprint Rc 1 gutter og jenter K 68. 3x1 km sprint Rc 2 og 3, gutter og jenter K68 og K50. 1 km sprint Under det kombinerte langrennet skal det brukes 2-er hjul eller tilsvarende på rulleskiene.
Knykenlekene 2013 langrenn

Foreløpig program langrenn
Lørdag 5. september  Første start klokka 13.00
Fellesstart J/G 13-14 år. 3 km fristil Fellesstart J/G 15-16 år. 5 km fristil Fellesstart Kvinner 17/18 år. 10 km fristil Fellesstart Menn 17/18 år. 10 km fristil Fellesstart Kvinner 19/20 år. 10 km fristil Fellesstart Menn 19/20 år. 10 km fristil Fellesstart Kvinner senior. 10 km fristil Fellesstart Menn senior/veteran. 15 km fristil

Søndag 6. september  Første start klokka 13.00         Fellesstart J/G 13-14 år. 3 km klassisk Fellesstart J/G 15-16 år. 5 km klassisk Fellesstart Kvinner 17/18 år. 10 km klassisk Fellesstart Menn 17/18 år. 10 km klassisk Fellesstart Kvinner 19/20 år. 10 km klassisk Fellesstart Menn 19/20 år. 10 km klassisk Fellesstart Kvinner senior. 10 km klassisk Fellesstart Menn senior/veteran. 15 km klassisk

Knykenlekene 2013 skiskyting

Foreløpig program skiskyting

Lørdag 5. september        Sprintprogram alle klasser 09.00-10.15 Innskyting 10.30 Første start

Søndag 6. september           Normalprogram  alle klasser 09.00-10.15 Innskyting 10.30 Første start

Det tas forbehold om endringer etter påmelding. Følg med på nettsidene.
Rennledere langrenn/skiskyting Langrenn Jan Olav Fagerholt tlf 97581380 Epost: janolav@orkel.no Skiskyting Morten Slupphaug tlf 45027211 Epost: Morten.Slupphaug@stfk.no

Påmelding Online påmelding på www.minidrett.nif.no. Frist påmelding langrenn 03.09. Frist påmelding skiskyting 02.09.15. Påmeldingsfrist for hopp/kombinert er 01.09.15.

Etteranmelding godtas mot dobbel startkontingent. Ved etteranmelding/endringer kontakt Bernt Tungen på pamelding@orkdal-il.no eller tlf  90 60 44 17  for langrenn og skiskyting.

Brikke Alle utøvere i langrenn og skiskyting skal benytte brikke. Hvis utøver glemmer brikke, kan den leies  for kr. 50. Dersom man kommer til start uten brikke belastes utøver for kr. 200,-.

Rulleski og hjelm Deltakerne stiller med egne rulleski. Krav til hjul er type 2 hjul (Swenor eller tilsvarende). Swenor rulleski som selges i butikk med svarte gummihjul er 2-er hjul. Proski sine tilsvarende heter C2, Marwe sine heter” 0-er hjul” og Dynasport har ”2-er treningshjul”. Fargesterke hjul, som oransje/grønne/gule/røde, er racinghjul og ikke 2-er hjul. Racinghjul er i PU materiale og har ofte hardhetsindikator som 78A, 82A. Det er påbudt med godkjent hjelm, og den skal være festet med stropp under haka. Modifisert hjelm vil ikke bli akseptert. Det blir kontroll på rulleskihjul og hjelm før start.

Startkontingent Startkontingent er kr. 100,- pr start. Etterfaktureres lagene.

Rennkontor i Knykstuggu for langrenn/skiskyting Åpent lørdag fra kl 07.30 og søndag fra kl 07.30. Lagvis henting av startnummer.

Lisens Lagene er sjøl ansvarlig for at deltakerne har gyldig lisens. Engangslisens kan betales på rennkontor med kr 50,-.
Premieutdeling Premieutdeling blir fortløpende etter hver øvelse. Premiering etter gjeldende konkurransereglement for NSF og NSSF.

Garderober /dusj I Knykstuggu alle dager, samt på overnattingsstedene

Kafeteria og kiosk I Knykstuggu

Regelverk I henhold til NSSFs og NSFs konkurransereglement

Rennledere

Startlister Startlistene trekkes fredag 5. september og legges ut www.orkdal-il.no. Info om løyper/løypelengder/stadionkart /skivetabell og annet blir etter hvert lagt ut på våre nettsider.

ORKDAL IL ønsker alle velkommen til ei trivelig helg i Nye Knyken skisenter!
Knykenlekene