Meget god sesongstart i NC-telemark!

Mange sterke resultater av våre lokale telemarkkjørere under NC-åpningen på Geilo. Sivert Hole og Andreas S. Alme sørget for dobbeltseier i herreklassen!

Holkeføre og speilglatte veier satte ingen stopper for sesongens første norgescuprenn i Havsdalen på Geilo idag. Det var klassisk sprint på programmet.

Sivert Hole raskest
Sivert Hole fra Åndalsnes IF viser stigende form og har vist solid skikjøring på trening siste dagene. I dag beviste han dette også i renn. Sivert gikk av med seieren i seniorklassen.  -"Regn og flatt lys var utfordringen i dag, jeg kastet brillene på start og ga gass," sier Hole fornøyd.

Olsen Ilebrekke beste dame
Mathilde Olsen Ilebrekke fra Nordre Land IL fortsetter å trone på toppen. Etter 1.omgang var det Sarah Fiskaa Haugen fra Luster Telemark som ledet, men Sarah gjorde en feil etter hoppet i 2.omg, og endte på 2.plass bak Ilebrekke.

Tøft i juniorklassen
Det er tøff konkurranse juniorklassen. På jentesiden var det Gøril Strøm Eriksen fra Bækkelaget Sportsklubb som var raskest. Henrik Buck Bryn fra Hagahogget Låmlag hadde to gode omganger og vant i herrer junior. Dette er en viktig seier for Bryn, med Junior-VM som sesongens store mål.

Henrik Buck Bryn ble dagens raskeste junior. Foto: Morten Eriksen

God deltagelse
Det var god deltagelse i aldersbestemte klasser og mye god skikjøring. Vi er godt fornøyd med arrangementet, sier rennleder, Rolf Bryn.

Birger Goberg, leder av telemarkkomiteen, og representant fra Geilo IL er også godt fornøyd med å ha samlet hele telemarkfamilien på Geilo. Fra onsdag har vi hatt juniorsamling og landslagssamling. Samtidig med Norges Cup renn i helga er det også breddesamling. Vi er totalt bortimot 100 stk med stort og smått samlet på Geilo, sier Goberg.

Resultater

Neste NC renn blir arrangert i Sogn Skisenter, her er det også juniorsamling fra onsdag 13-17. januar.