Langrenn 2

Ny VM-medalje til Skarstein

Birgit Skarstein gikk inn til sin andre individuelle medalje i dette mesterskapet med bronse på dagens mellomdistanse.

Pengepremier i Statoil Norgescup senior

Fra inneværende sesong blir det innført pengepremier i enkeltrenn i Statoil Norgescup for senior. Saken var presentert på Langrennskomiteens Høstmøte i oktober 2016. Det var enighet om at vi kunne innføre pengepremier fra 2017 dersom budsjettet tillater det. Situasjonen er nå slik at vi kan iverksette dette.

VM-bronse til Team Bye

Eirik Bye med ledsager Arvid Nelson gikk inn til sin første individuelle mesterskaps medalje på dagens 20 km klassisk

VM-sølv til Skarstein

Birgit Skarstein gjorde et kjempeløp og gikk inn til sin første mesterskaps medalje i langrennssporet med sølv på dagens langdistanse

Granskingsutvalgets offentliggjøring

Granskingsutvalget, som ble oppnevnt av Norges Skiforbund ved Langrennskomiteen medio september 2016 for å gjennomgå medisinbruk og rutiner i langrenn, presenterte sin rapport 16. februar.

VM-sølv til Norge

Norge gikk inn til sølv på stafetten i klassen "Open Relay" under World Para Nordic Skiing Championship i Finsterau

Vi er klare for VM stafettene

Med to bronsemedaljer til skiskyttergutta Nils-Erik og Trygve i går på normalprogrammet, gjør vi oss nå klar for dagens VM stafetter her i Finsterau