Miljøsamling under Ridderuka 2016

Tradisjonen tro, Skiforbundet i samarbeid med HIL arrangerer miljøsamling under Ridderuka, for syns og bevegelseshemmede primært i alderen 10-15 år. Både langrenn og alpint på programmet

Norges Skiforbund i samarbeid med Høyskolen i Lillehammer (HiL) inviterer som vanlig til miljøsamling for syns og bevegelseshemmede, primært i alderen 10-14 år, men unntak kan gjøres.
Her er både nybegynnere og mer erfarne utøvere velkommen. Ridderrennet har åpnet opp for deltagelse for yngre utøvere og i den forbindelse ønsker Skiforbundet å ha en breddesamling for denne målgruppen på Beitostølen. Her vil vi legge til rette for at deltakere skal få gode skiopplevelser.
I år vil vi også ha med oss Skiskytterforbundet som bidragsytere, så da blir det anledning å prøve seg som skiskyttere også.

Gjennom samarbeid med idrettsstudiet ved Høyskolen i Lillehammer har vi kyndige trenerkrefter og ledsagere for utøverne gjennom hele samlingen.

Tid; 6.-10. april 2016
Sted; Beitostølen hvor vi bor på Hegge 50, som ligger i nærheten av Spar
Vi har selvhushold og både utøvere, ledsagere/trenere og ledere bor her.

Målgruppe
- Syns- og bevegelseshemmede primært i alderen 10 år-15 år, unntak kan gjøres. Ta kontakt om du er usikker. Vi har ca 15 plasser, så førstemann til mølla gjelder!

Krav til deltaker;
Vi stiller ikke andre krav til deltakerne enn at de liker å gå på ski, og vil prøve ut om alpint, langrenn eller skiskyting er en aktuell aktivitet/idrett.
Deltakerne må kunne benytte seg av ski stående eller sittende.
Deltakerne må relativt selvhjulpne i forhold til personlig hygiene, vi kan bidra med enkle ting som påkledninge etc.
Evt. at forledre bor i nærheten på Beitostølen og kan stikke innom for oppfølging.

Transport;
Den enkelte deltaker må selv besørge sin reise til Beitostølen.
Kommer dere med buss, møter vi dere på bussstoppen, angi ankomst i påmeldingsskjema

Litt om samlingen;
Vi vil følge vårt eget opplegg, men samtidig delta på store deler av Ridderukas program. Studentene ved HiL vil fungere som trenere og ledsagere gjennom hele uka. Så den enkelte deltaker vil få tett oppfølging gjennom hele samlingen.
Det er muligheter for å delta på både slalåmkonkurranse fredag og Ridderrennet lørdagen.
Angi hva dere ønsker å delta på gjennom påmeldingsskjemaet. Startkontinget her er inkludert i samlingens egenandel, og vi vil søre for påmelding til deltagelse på Ridderukas øvelser.

Påmeldinsgfrist; 20. februar
Link direkte til påmelding