Lyst til å prøve sommersnøen???

Åpen samling for syns og bevegelseshemmede i langrenn og alpint, 7.-12. august på Folgefonna

Gått med en drøm om å gå/kjøre på sommersnø??
Nå har du sjansen, Norges Skiforbund arrangerer en kombinert barmark/snøsamling i alpint og langrenn for syns og bevegelseshemmede.  Vi legger igjen en samling til Jondal, hvor en mye av aktiviteten vil foregå på snø oppe på Folgefonna.
Med mye nedbør og ikke særlig mye varme så langt i vår, så kan vi håpe på gode forhold i bakke og løype i august også. Det er enorme mengde med snø der oppe nå – de har måttet grave fram heisen…..!

Tidspunkt: 7.-12 august 2015

Sted: Jondal/Folgefonna  http://www.folgefonn-gjestetun.no/
Vi bor på Folgefonn Gjestetun – med fullpensjon.  Her er det godt tilrettelagt for rullestolbrukere.

Målgruppe samling:
Syns- og bevegelseshemmede 10 år og eldre
Trenere/ledere i klubber som har funksjonshemmede utøvere

Krav til utøver:
Vi stiller ikke andre krav til deltakerne enn at de liker å gå på ski, og vil prøve ut om langrenn og alpint er en aktuell aktivitet/idrett.
Deltakerne må kunne benytte seg av ski stående eller sittende.
Utøvere i alpint sitski må inneha grunnleggende ferdigheter og beherske utstyret i heis på egenhånd.
Deltakerne må være selvhjulpne i forhold til personlig hygiene etc. eller evt. ha med seg hjelper for dette.

Transport:
Alle er selv ansvarlig for å komme til Jondal på egen regning.
Vi jobber med å finne gode alternativer på fellestransport fra Østlandet, en liten egenandel på dette vil da komme i tillegg.

Ledsager:
Vi vil etter beste evne være behjelpelig med å skaffe ledsagere til synshemmede utøvere, men setter stor pris på om dere har muligheten for å ha med egen ledsager. Meld eventuelle behov i påmeldingen.

Hva koster dette?
Utøvere langrenn:                         kr. 4.250 inkl. mat, overnatting, instruksjon og ski kort
Utøvere alpint:                                kr. 4.750 inkl. mat, overnatting, instruksjon og heiskort
Klubbtrenere/ledere:                   kr. 2.750,- inkl. mat og overnatting evt. heiskort/løypeavgift kommer i tillegg
Ledsagere synshemmede:         Gratis opphold/heiskort
Andre ledsagere/hjelpere:        kr. 2.750,- inkl. mat og overnatting. evt. løypeavgift/heiskort kommer i tillegg

Litt om samlingen
Dette blir en kombinert snø/barmarksamling.  Alpint vil være mye på ski, langrenn vil også ha skiøkter oppe på Folgefonna. I tillegg vil det være barmarks økter på beina, rulleski/pigging, styrke etc. Detaljert samlingsplan vil bli sendt ut uka før samlingsstart

Påmeldingsfrist;
3. Juli 2015 - NB: Påmeldingen er bindende!
Direkte til Påmeldingslink
Ved spørsmål kontakt; Anne Ragnhild på E-post; anne.kroken@skiforbundet.no