Hopp til innhold

Avtale med Huawei

Huawei inngår samarbeid med Norges Skiforbund Langrenn.

Huawei Technologies Norge AS har inngått en sponsoravtale med det norske landslaget i Langrenn. Som en del av samarbeidet vil verdens ledende langrennsløpere, Therese Johaug og Heidi Weng, være Huaweis merkevareambassadører.

Huawei er ung i det norske markedet, og ønsker å gjøre innovative og spennende produkter kjent. Langrennssporten er en av de aller sterkeste kulturbærerne i Norge med stor nasjonalfølelse og stolthet, og vil skape en positiv oppmerksomhet.
Huawei har som mål å tilby det norske folk markedsledende produkter innen mobiltelefoni, smartklokker og annen bærbar teknologi.
Selskapet er i rask vekst og har nylig fått terningkast 6 på sine nyeste produkter.
Huawei er allerede sponsor til en rekke sterke sponsorobjekt innen internasjonal idrett som for eksempel Paris St Germain, Arsenal og det Tsjekkiske landslaget i ishockey.
Norske langrennsprofiler vil profileres sammen med internasjonale idrettsprofiler som Bayern Münchens Robert Lewandowski og den tsjekkiske ishockeyprofilen Jaromir Jagr.

- Vi er svært fornøyde med at en internasjonal merkevare som Huawei ønsker å benytte norsk langrenn til å nå et større marked. Bekreftelsen på at vår idrett og våre profiler gjør en forskjell for en kommersielle aktør inspirerer til å forvalte idretten vår på en langsiktig og profesjonell måte, sier Bernt Halvard Olderskog, kommersiell leder for langrenn i Norges Skiforbund.

-Huawei er et ambisiøst selskap med unik kvalitet og teknologi i våre produkter. Når vi nå satser enda hardere i det norske markedet, er Norges Skiforbund og deres populære utøvere en svært naturlig samarbeidspartner for oss. Det krever usedvanlig hardt arbeid å bli nummer 1 i norsk langrenn. Det er forenelig med vår kjerneverdi om å jobbe hardt og drømme stort for å ”Make it possible”, sier Markedsdirektør i Huawei Technologies Norge Lise Prydz Aarstrand.

Huawei ble stiftet i 1987 med en liten gruppe hardtarbeidende ansatte. Gjennom de siste 28 årene har Huawei som utfordrer i det internasjonale markedet vunnet store markedsandeler. Gjennom kundesentriske innovasjoner, kontinuerlig investeringer i forskning og utvikling og et dedikert fokus har selskapet i dag tilstedeværelse i 170 land. I den samme perioden har selskapet vokst fra et ukjent selskap et av verdens ledende merkevarer, rangert blant Topp100 av Interbrand.

Firmaets nettside www.huaweidevice.no

Foto: Jon Olav Nesvold / NTB scanpix