Håvard Klemetsen

Klemetsen vant

Håvard Klemetsen var suveren i supersprinten som ble arrangert i Lillehammer lørdag.

Klemetsen vant foran Magnus Moan. Dermed ble det seier til veteranene på kombinertlandslaget i Lillehammers gater lørdag ettermiddag.

Den norske kombinerteliten var på startstreken i dette showrennet som ble arrangert for 12. gang. Klemetsen avgjorde lenge før målstreken.
- De gamle er fortsatt eldst, og i dag var vi best, sa Klemetsen etter målgang.   Det var stor stemning og mye folk i Lillehammersentrum denne lørdagen.

Jarl Magnus Riiber måtte bryte semifinalen mot Moan etter at han fikk problemer med skulda. Riiber ble fraktet til sykehuset på Lillehammer for undersøkelser, og skuldra ble raskt satt tilbake på plass. Alt ser greit ut, men stortalentet står over søndagens uoffisielle sommer-NM for å sikre best mulig oppfølging med helsepersonellet i Norges Skiforbund og Olympiatoppen.

Jan Schmid står også over helgas konkurranser på grunn av at han føler seg sliten etter en lang og bra treningsperiode.