Ivar Stuan (NTB scanpix)

Ny sportssjef i kombinert

Ivar Stuan (57) fra Løten er ansatt som ny sportssjef for kombinert i Norges Skiforbund.

Han overtar etter Sverre Rotevatn, som gir seg i jobben etter fem suksessrike år.

Ivar Stuan starter i jobben 1.august og får ansvaret for et landslag som har oppnådd stor sportslig suksess de siste sesongene. I tillegg til å befeste den sportslige posisjonen vil han i sin nye jobb også fokusere på og utvikle kombinert som produkt.

- Dette er en kjempemulighet som jeg ikke kunne si nei til. Vi har utøvere i verdenstoppen og et erfarent støtteapparatet med stor kompetanse. Mine viktigste oppgaver blir derfor å lede laget til videre sportslig suksess og i tillegg bidra til at kombinert får den posisjonen i markedet som disse fantastiske utøverne fortjener, sier Stuan.
Han har stor erfaring fra sporten og 57-åringen var langrennstrener for kombinert 1988-1991, samt landslagssjef fra 1994 til 1998. De siste årene har han vært medeier i selskapet SponsorLink.

Kombinertlandslaget har hatt en rekke fremragende resultater de siste sesongene, og ambisjonene er store før de kommende mesterskapsårene med VM i Lahti neste år, OL i Pyeongchang 2018 og et nytt påfølgende VM i Seefeld i 2019.

- Vi er sikre på at Ivar er den rette personen til å lede kombinertsporten de kommende årene, og er veldig glade for at han takket ja til jobben, sier leder i kombinertkomiteen i Norges Skiforbund, Paul Einar Borgen.