Dobbelt norsk med seier til Magnus Krog og andre plass til Jørgen Graabak! (NTB Scanpix)

Drømmer om å slå Tyskland på hjemmebane

Til helgen er det klart for WC-finale for kombinertgutta i Schonach i Tyskland. Der håper de på å slå tyskerne i lagkonkurransen på hjemmebane.

Løperne stiller med selvtillit foran verdenscupfinalen i Schonach i Tyskland til helgen, etter noen fantastiske konkurranser i Val di Fiemme. Magnus Krog og Jørgen Graabak utgjorde det norske laget som tok en sterk seier i lagsprinten. Lørdag tok Graabak enda en pallplass da han gikk inn til tredje beste tid på 10 kilometeren. Like bak fulgte Krog på en fjerde plass. Søndag tok de steget opp og sørget for dobbelt norsk med seier til Krog og andreplass til Graabak.

Nå reiser utøverne videre fra Italia til Tyskland, og er klare for årets første lagkonkurranse samt både ti og femten kilometer.

Disse er tatt ut:
Magnus Moan, Byåsen IL
Håvard Klemetsen, Kautokeino IL
Magnus Krog, Høydalsmo IL
Jørgen Graabak, Byåsen IL
Jan Schmid, Sjetne IL
Mikko Kokslien, Søre Ål IL

- Vi er bra på hugget nå og gleder oss veldig til årets første lagkonkurranse. Der regner jeg med at det blir en tøff kamp mellom Tyskland og oss, og jeg tror vi kan slå de hvis alle fire går det de er gode for. Vi har bra med selvtillit i laget og i motsetning til mange andre så føler jeg vi fortsatt har stigning og er på vei framover. Det er et bra trykk i gruppa og det har vært både guts og bra attitude på treninger her i Italia. Vi har en drøm om å slå Tyskland i lagkonkurransen på hjemmebane, det hadde vært utrolig gøy, sier landslagstrener Bjørn Kåre Ingebrigtsen.

Sesongen er over for kombinertkometen Jarl Magnus Riiber etter skulderskaden han pådro seg i Lahti. Han har allerede pekt ut nye mål, og ser nå fram mot neste sesong.

Norge har flere løpere med blant topp 10 sammenlagt i verdenscupen. Jørgen Graabak har etter en fantastisk siste del av sesongen klatret opp på en fjerde plass, 493 poeng bak suverene Eric Frenzel. I nasjonscupen ligger Norge på en andreplass bak ledende Tyskland.