Kombinertlandslaget samler inn klær til flyktningkrisen

- Det er viktig å bry seg i en krisesituasjon, sier kombinertlandslagets Mikko Kokslien.

Kombinertlandslaget og Kombinert-Norge ønsker å hjelpe til med det de kan. Dette handler om å bry seg om medmennesker i en flyktningkrise.

Derfor inviterer initiativtager Mikko Kokslien til innsamling på Lillehammer tirsdag 15. september og tirsdag 22. september.

Blostrupmoen Medical Equipment har bidratt med førstehjelp og hjertestarter til kombinertlandslaget i flere år. Nå ønsker laget å gi noe tilbake. Blostrupmoen drifter tre flyktningmottak og over 300 personer samtidig. De ankommer mottaket med lite klær og dårlig klær for vinteren som er i anmarsj. Mange liker også og trene.
- Fysisk aktivitet og lek kan bety mye for å skape glede i en slik situasjon, i tillegg til varme klær og sko så håper vi mange vil bidra med idrettsutstyr som gir rom for å skape nye positive opplevelser for de som kommer til Blodstrupsmoens mottak, sier Kokslien.

Klærne og utstyret vil gå direkte til de tre nevnte mottakene i etterkant av innsamlingen og vil bli mottatt med stor takk. Mikko Kokslien vil selv levere klærne direkte til de som trenger det på ett eller flere mottak.

Fakta Innsamling Lillehammer 15.- og 22. september:

Tirsdag 15. september fra kl. 17.00-19.00, Lysgårdsbakken. Mikko Kokslien vil være til stede med Ungdoms-OL i Lysgårdsbakken ved parkeringen på sørsiden (ved innkjørselen til bakken). Møt opp med det dere har av varme klær, sko og sportsutstyr (fotballer etc.).
Tirsdag 22. september fra kl. 18.00 vil det være mulig å levere til Cafe Stift i gamle banken, ved ungdoms OLs arrangement «Trivelig for frivillig».