Sverre Rotevatn (NTB Scanpix)

Kursen klar mot sesongstart

Kombinertlandslaget vil komme til å trene mye på hjemmebane foran World Cup-starten i finske Kuusamo i slutten av november.

Kombinertlandslaget er godt i gang med sesongoppkjøringa og har avholdt sine første renn for sesongen. Sesongplanen frem mot vinteren er lagt og det blir mange samlinger i Norge for utøverne.

A-landslaget samles i Trondheim i juli og august forsamlinger. I starten av september er det ny samling i Trondheim, mens den tradisjonelle KK-helga arrangeres i midten av september i Lillehammer. I starten av oktober er det samling i Trondheim før laget setter seg på flyet for en drøy ukes samling i den tyske skimeteraopolen Oberhof.

- Vi har en utfordrende økonomisk situasjon, men vi har likevel alle muligheter til å trene best i verden. Vi skulle gjerne vært med på Sommer Grand Prix for å sett hvordan vi lå an i forhold til de andre nasjonene, men det er uansett den daglige treningen som avgjør hvordan vi gjør det til vinteren. Vi har svært dyktige trenere og gode helårsanlegg både i Oslo, Trondheim og på Lillehammer. Målsettingen er at vi skal være med og kjempe om pallplasseringer i hvert eneste renn til vinteren, sier sportssjef Sverre Rotevatn.

Samlingsplan kombinertlandslaget
9.-16. juli: Trondheim
8.-16. august: Trondheim (inkl. NC-renn)
2.-6. september: Trondheim
18.-24. september: KK-helg med samling Lillehammer
30. september -2. oktober: Trondheim
5.-14. oktober: Oberhof
30. oktober-4. november: Langrennssamling
10.-20. november: Oslo/Beitostølen med NM.