Mange gode resultater

Sportssjef Sverre Rotevatn er bra fornøyd med sesongen 2014-2015 til tross for at løperne ikke lyktes 100 prosent i VM.

Sportssjefen er i gang med forberedelsene foran ny sesong. En sesong som inneholder mange spennende World Cup-renn. Endelige detaljer og laguttak for neste sesong blir klart cirka 1. mai.

Kombinertlandslaget har imponert med en rekke pallplasseringer og seiere i vinter, men da det gjaldt som mest i Falun så fikk laget det ikke 100 prosent til. Syv seiere, syv annenplasser og syv tredjeplasser i World Cup forteller om en god sesong. I tillegg har nordmennene dominert resultatlista i COC, samt at de presterte knallgodt i junior-VM. Det bør bety at etterveksten er godt sikret.

- Spesielt i hoppbakken kan vi ta et ytterligere steg, slår sportssjef Sverre Rotevatn fast etter sesongen.

- Det som er bra er at vi har sju forskjellige utøvere på pallen i World Cup. Ingen av løperne hadde stabilitet nok til å være med å kjempe i toppen i verdenscupen sammenlagt, men vi leverte mange sterke enkeltresultater. Det er mye positivt å bygge videre på.

Tidenes første internasjonale kombinertrenn for jenter ble arrangert på norsk jord. Det gleder sportssjefen ekstra.

- Dette er forhåpentligvis bare starten på noe stort. Vi gleder oss veldig over å få med jentene i kombinert, sier han.