agnus Moan knust alle i sporene og tok sin andre seier for året på hjemmebane. Her med Fabian Riessle t.v. og Alessandro Pittin t.h. (NTB scanpix)

Ekstrarenn til Granåsen

Norges Skiforbund er tildelt ekstrarenn i kombinert til Trondheim og Granåsen 9. februar.

Dette som et erstatningsrenn for det ene avlyste rennet i Kuusamo siste helga i november.

- Etter en vanskelig sesongstart for oss, så er vi veldig takknemlige for at Norges Skiforbund og Trondheim kaster seg rundt for å få arrangert et ekstrarenn. Vi ser frem til å komme til Trondheim også 9. februar, sier renndirektør for kombinert i Det internasjonale skiforbundet, Lasse Ottesen.

Dermed får Magnus Moan og co. konkurrere på hjemmebane to ganger i Trondheim denne sesongen. Det er mange aktører som må snakke sammen i forbindelse med et ekstrarenn i verdenscupen. Først har FIS og Norges Skiforbund hatt dialog i samarbeid med arrangørene i Trondheim. I tillegg må alt koordineres med nasjonale tv- og markedsrettighetshavere.

- Det er kjempebra at vi klarer å hjelpe kombinertsporten i denne situasjonen. Arrangørene i Kuusamo fikk en skikkelig tøff sesongstart i nordiske grener, og det er hyggelig at vi får til dette, sier arrangementssjef i Norges Skiforbund, Terje Lund.

Tidspunkter ekstrarenn 9. februar er de samme som onsdag 10. februar
13:00: Hopprenn, HS140 Granåsen