Jørgen Graabak (t.v.) og Magnus Krog (i.m.) er klar for årets sommer Grand Prix, mens Magnus Moan (t.h.) står over. Her fra Norgescupåpninga i Knyken. (Anniken Aalbu)

Sommer Grand Prix

Norges Skiforbund sender seks utøvere til årets sommer Grand Prix.

Det  er to renn i tyske Oberwiesenthal til helga, midtukerenn i østerrikske Villach og finalehelg i Oberstdorf siste helga i august.

Det er Jan Schmid, Mikko Kokslien, Jørgen Graabak, Magnus Krog, Håvard Klemetsen og Thomas Kjelbotn som stiller for Norge.

Etter helgas renn i Oberwiesenthal prioriterer landslaget treningssamling i Oberstdorf. Dermed står alle nordmennene over midtukerennet i Østerrike. Kokslien reiser også direkte til Oberstdorf. Han står dermed over helgas åpningsrenn, mens Magnus Moan prioriterer trening hjemme i Trøndelag, og står over årets sommer Grand Prix.

- Dette blir første viktige konkurranseperiode for oss etter vinteren, og det er alltid spennende å se hvor vi står i forhold til konkurrentene. Det blir bra med matching mot den øvrige verdenseliten, og målsettingen er at vi leverer gode konkurranser, sier sportssjef Sverre Rotevatn.

Sommer Grand Prix 2014
23. august: Oberwiesenthal, HS 106, Team Sprint 2X7,5 km
24. august: Oberwiesenthal, HS 106, Ind Gun 10 km.
27. august: Villach, HS98, Ind Gun 10 km
29. august: Oberstdorf, HS140, Ind Gun 10 km