Jørgen Graaabak og kombinertlandslaget har fått ny hovedsponsor. (NTB Scanpix)

Ny hovedsponsor

Opplysningen 1881 blir hovedsponsor for kombinertlandslaget.

Opplysningen 1881 har inngått en fireårig sponsoravtale med Norges Skiforbund Kombinert.Selskapet vil fra sesongen 2014-2015 inngå som kombinertlandslagets hovedsponsor frem til over OL i Pyeongchang 2018. Avtalen har en verdi på rundt 10 millioner, og er historiens største avtale for kombinertsporten.

Administrerende direktør i Opplysningen 1881, Jan Erik Sørgaard, ser frem til samarbeidet og mener utøverne på kombinertlandslaget er fantastiske ambassadører for sporten.
- Kombinert er virkelig en idrett i medvind, og vi ser frem til være med å bygge selve sporten og dens profiler videre i årene fremover. Vi er veldig imponerte over resultatene kombinertgutta leverte under OL, og da vi fikk vite at de manglet hovedsponsor så vi på det som en fantastisk mulighet – både for oss og kombinertsporten, sier Sørgaard.

Sportssjef Sverre Rotevatn er kjempeglad over at den sportslige elitesatsinga er sikret de neste fire årene. Han forteller at vinteren har vært tøff med tanke på økonomien, men at denne avtalen sikrer langt mer forutsigbarhet i satsinga.
- Etter å ha stått uten hovedsponsor i vinter, er dette en lettelsesdag for oss i kombinert. Ikke minst er jeg veldig glad for å ha en slik partner i ryggen. Firmaet har solide eiere i ryggen, og vi ser frem til å samarbeide tett med Opplysningen 1881 i flere år fremover, sier Rotevatn.

Planlegginga av det langsiktige sportslige opplegget frem mot OL i 2018 med trenere og støtteapparat begynner etter neste ukes prøve-VM i Falun. Rotevatn utelukker ikke et større støtteapparat, men også at det vil komme endringer de kommende sesongene.

Fakta om Opplysning 1881 AS
Med titalls millioner henvendelser og søk i året er Opplysningen 1881 AS landets ledende formidler av person- og bedriftsopplysninger. Omlag 200 fast ansatte ved to avdelinger gir deg opplysninger av høy kvalitet via telefonsamtale, SMS og mobilapplikasjoner. Vi holder åpent 24 timer i døgnet, året rundt. Opplysningen tilby ekspertråd innen bla helse og jus gjennom vårt datterselskap Eksperthjelp 04242. Opplysningen 1881 er eid av Kistefos.

Les mer på www.opplysningen1881.no