Drømmeavslutning for RC-løperne

Det ble den mest innholdsrike RC-avslutningen noen sinne. Kombinertrenn, World Cup i Kollen, bankett og møte med OL-heltene var noen av ingrediensene.

Det så lenge mørkt ut med tanke på gjennomføringen RC-cup i Linderudkollen og på Fossum. Etter iherdig innsats av Oslo kommune, foreldregruppa med Inge Oftebro i spissen kunne vi på renndagen se solen for første gang på lange tider.

Effektivt kombinertrenn
Hele hopprennet ble flyttet ned i k.40 i Linderudkollen, og det ble gjennomført en rask og god omgang i anlegget. Litt vind var det, men det gikk smertefritt.

Etter hopprennet bar det til Fossum, hvor det ble laget en midlertidig stadion med musikk og speakertjeneste. Flotte rammer, og et verdig renn for våre kommende kombinert-stjerner, både gutter og jenter. Løypa ble ganske hard, siden mildværet hadde satt i for fullt, men løperne taklet dette på en utmerket måte. Vi fikk de sedvanlige spurtduellene i flere klasser.

Samlet tropp under kombinert langrenn i Holmenkollen
Før klokken var slagen 14.00 hadde vi gjennomført rennet, og de fleste var på plass i bussen som satte kursen for Holmenkollen. Her var det god stemning på hovedtribunene under kombinertlangrennet. Det ble også en flott 2.plass på Magnus Moan. Kanskje dette også var inspirerende for våre fremtidige håp?

Besøk av OL-heltene
På kvelden ble det arrangert bankett med mat og premieutdeling for konkurransen og for RC-cup totalt.  Under banketten kom hele OL-laget innom til trampeklapp, og det var uten tvil en svært hyggelig seanse.

OL-utøverne menget seg med de yngre, og det var åpenbart gjensidig glede å spore.

Historiens første sprintstafett
Søndag var det duket for et nytt renn, denne gangen en sprintstafett med kretslag. Det er første gang det arrangeres i RC-cup. Som i World Cup, så var det to løpere på laget, og mye spenning knyttet til vekslinger. Hvordan skal man disponere løpet riktig for å holde alle etappene? Det har vært mange gode tilbakemeldinger, og vi gleder oss til å arrangere dette igjen.

Tusen takk for en fenomenal helg, både til løpere, foreldre og trenere.

Dette er kanskje den beste kombinerthelgen noen sinne.

Råmateriale video del 1

Råmateriale video del 2