Flott kombinerthelg på Lillehammer

Årets første Norges-cup i kombinert gikk av stabelen på Lillehammer denne helgen.

Lørdag ble det seier til Mikko Kokslien fra (LNC) i klass A, etterfulgt av Espen Andersen (LNC) og Gudmund Storlien (LNC) i det som var individuell Gundersen 10km.

I klasse B stakk Fredrik Andre Strøm (NTG) av gårde med seieren foran Ragnar Hansen (GST) og Sjur Hovdal Børve (GST).

Vinneren i klasse A søndag ble Harald Riiber (Kollenhopp), 4 sekunder foran Espen Andersen (LNC) og 15 sekunder foran Jarl Riiber (Kollenhopp).

I klasse B var det nok en gang Fredrik Andre Strøm (NTG) som viste seg som den sterkeste løperen. Strøm hadde to flotte konkurranser på Lillehammer. 2.plass gikk til Sjur Hovdal Børve (GST) som rykket opp et hakk på seierspallen, mens 3. plassen gikk til lørdagens andremann Ragnar Hansen fra GST.

Rennkoordinator Per Tommy var meget fornøyd med arrangementet og prestasjonene til utøverne. - Vi fikk to gode konkurranser, med jevne og rettferdige forhold. Søndagen dominerte brødrene Riiber. Harald begynner også å vise gode tendenser i langrennet, og Jarl leder nå NC A, sier Per Tommy Enger

Enger noterte seg også fremgang hos Fredrik Andre Strøm som tok to seire. - Strøm gjorde solide konkurranser, og leder cupen sammenlagt. Han virker bunnsolid i hoppbakken for øyeblikket, sier Enger.

På resultatene fra helgene ser vi også utøvere som normalt konkurrerer i RC-cup på resultatlistene. - 16 åringene imponerte stort i World Cup-løypene. Traseen er i utgangspunktet veldig tøff, men de håndterte dette på en glimrende måte. Det lover godt for våre fremtidige NC-løpere at de tar nivået så bra, sier Enger.

Neste NC er i Midtstua 18.19. januar. Og tilbakemeldingene fra arrangørene er gode. Om det skulle vise seg at det ikke blir renn i Oslo, så vil det bli arrangert NC et alternativt sted denne helgen.