CRAFT ny samarbeidspartner

CRAFT blir ny totalleverandør på tøy fra 1. mai 2014 for Norges Skiforbund Kombinert.

- Kombinertlandslaget er et av verdens beste. Det er være perfekt for oss å komme inn på dette landslaget, og på dette markedet. Vi vet at interessen for kombinert er stor, og er stolte over avtalen, sier salgs- og markedsdirektør i CRAFT, Anders Corwin Bristøl.

Konseptet til CRAFT går blant annet ut på å produsere optimalt funksjonelt treningstøy for aktive mennesker. CRAFT er også leverandør til både friidrettslandslaget og sykkellandslaget. CRAFT er kjent for meget bra kvalitetstøy, og Norge er også det største «Craftlandet».

- Dette gjør vår satsing på kondisjonsmarkedet komplett. Med kombinert har vi et landslag i hver av kategoriene sykkel, løp og langrenn, forteller Bristøl.

Det var i forbindelse med World Cup Lillehammer at landslagsutøverne i kombinert ble orientert om den nye avtalen. Magnus Moan er en av utøverne som har gode erfaringer med CRAFT. Denne sesongen har i tillegg Moan, Jørgen Graabak og Magnus Krog egen personlig hanskeavtale med selskapet.

- Det er viktig for oss at utøverne vil være med å drive produktutvikling, og det er utrolig gøy å se at laget virkelig vil være med på dette, forteller Bristøl.

Sportssjef Sverre Rotevatn er utrolig glad over at kombinertlandslaget i god tid foran VM-sesongen 2014-2015-sesongen har tøyleverandøren klar. Han ser frem til at samarbeidet starter.
- Vi ønsker å være med å drive utvikling, og de første planene er allerede lagt. Det er viktig med langtidstenking i forhold til bestilling av tøy, og frem til 1. mai har vi god til på oss, sier Rotevatn.

Gjennom en årrekke har kombinert hatt avtale med Swix sammen med hopp og langrenn. Avtalen går ut etter vinterens sesong. Kombinert vil dermed i fremtida ikke lenger «dele» leverandør med andre i Norges Skiforbund.

I vinter har kombinertlandslaget avtale med Swix.

Om Craft
CRAFT er en leverandør av funksjonelle treningsklær innen kategoriene langrenn, undertøy, løp og sykkel.
Merket selges nå i mer enn 38 land, der det norske markedet er det største av dem. De første CRAFT produktene ble produsert i 1973 for fallskjermjegere som trengte tekniske underklær som hadde god fukttransport. I dag utvikles produktene sammen med de beste utøverne i verden, som tester og utvikler produktene sammen med designerne.

CRAFT er tekstilleverandør til sykkel- og friidrettslandslaget, proffsykkellaget Orica Greenedge, i tillegg til den kommende avtalen med Kombinertlandslaget. CRAFT er også en av hovedsponsorene for FIS World cup.