Invitasjon til seminar

10. november, inviterer idrettskretsen til seminaret: "Ung, fremmadstormende og sårbar - Hvordan forebygge spiseproblematikk gjennom styrking av selvfølelsen i et prestasjonssamfunn?" Karoline Bjerkeli Grøvdal, med bakgrunn frå bla langrenn, kjem og fortel om sine erfaringar. Frist 1. november!

Ser du ungdom som strever i sin hverdag? Ser du ungdom som vil gjøre alt for å være blant de flinkeste eller som har mistet troen på at de kan? Skulle du ønske at du visste hva du kunne gjøre for å hjelpe?

​Vi ønsker å tilby deg en spennende og inspirerende seminardag der du får noen innspill og verktøy som du kan bruke i ditt møte med ungdom. Seminaret er for deg som ønsker å bidra til trygghet og trivsel blant ungdom, enten du er helsesøster, lærer, trener, eller rett og slett bare er opptatt av ungdom og deres utvikling.

Dato: 10. november

Tid: 09.00 – 15.00
Sted: Høgskolen i Bergen

Påmeldingsfrist: 1. november
Kursavgift: 950 kroner

«Å være god nok» er tema når Trond Edvard Haukedal innleder seminaret.

Karoline Bjerkeli Grøvdal vil fortelle om sin vei fra å bli nektet konkurransedeltakelse av Olympiatoppen på grunn av undervekt og spiseforstyrrelse, til å komme tilbake som en sterkere toppidrettsutøver, både mentalt og fysisk.

Her finner du påmelding, tema og foredragsholdere

Seminaret blir arrangert i samarbeid med Haukeland universitetssjukehus – Energisenteret for barn og unge, Olympiatoppen Vest, Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet og ROS – Rådgivning om spiseforstyrrelser.

Kontaktperson:

Gunn Hilde Øymo