Klart for Raw Air

Med totalt 16 tellende hopp fordelt på ti dager i fire ulike byer blir den nye norske hoppturneringen RAW AIR verdens tøffeste.

– RAW AIR blir det største hopp-Norge har sett på lang tid. Vi er stolte og ydmyke over å få skape et så viktig arrangement i Norge. Dette blir trolig Norges største idretts- og kulturarrangement og vil få stor oppmerksomhet også utenfor våre landegrenser, sier den nyengasjerte lederen for RAW AIR, Arne Åbråten i Norges Skiforbund.

Sammen med fire arrangører – Holmenkollen, Lillehammer, Granåsen og Vikersund – skal Åbråten skape en turnering som over ti dager loser både utøvere, trenere, mediefolk og publikum gjennom en Norgesreise av de sjeldne.
– Vi er godt i gang med planleggingen og vet at logistikken blir svært viktig. Heldigvis har vi erfarne arrangører og ikke minst frivillige med oss på laget, sier Åbråten.

Klare for RAW AIR
Fra 10. mars til 12. mars er det Holmenkollen som er vertskap for RAW AIR-turneringen, mens den fortsetter i Lillehammer 13.-14. mars og i Granåsen 15.-16. mars. Selve Raw Air-finalen går i Vikersund 17.-19. mars. Daglig leder for Holmenkollen Skifestival, Kristin Vestgren Sæterøy, er spent og entusiastisk i planleggingsfasen.
– Vi er stolte over å få være først ut i dette spennende prosjektet og ser frem til å sette vårt preg på det. Jeg har stor tro på at dette vil løfte hoppsporten til nye høyder, og jeg tror vårt publikum og våre frivillige vil bidra stort til at det blir en suksess allerede fra år én, sier Vestgren Sæterøy.

Dette er RAW AIR:
RAW AIR er en hoppturnering over ti dager i fire forskjellige bakker. Det starter i Holmenkollen 10. mars, deretter reiser hopperne til Lillehammer, så Granåsen, før det hele avsluttes med skiflyvning i Vikersund 19. mars. De tre beste mottar en pengepremie på totalt 100.000 euro.
Det er Norges Skiforbund som er initiativtaker til turneringen.

Slik blir programmet:
Holmenkollen