Christian Meyer, Silje Opseth, Maren Lundby og Jermund Lunder

Oberhof

Marius Lindvik er med som hospitant på denne ukes samling i den tyske skimetropolen.

Det er fokus på hopping og teknikk i Oberhof i den normale bakken (HS 100) og i storbakken (HS140).

17 år gamle Marius Lindvik fra Rælingen hoppet blant annet inn til OL-sølv i ungdoms-OL i vinter, og ble tatt ut til å være med de beste på denne ukes samling.
- Han er en lovende junior og gjort det bra. Ettersom vi har et par forfall til samlinga så ville vi gi han denne muligheten så han kan få mer erfaring, sier landslagstrener Alexander Stöckl.

Fra venstre: Marius Lindvik, Joachim Hauer, Johan André Forfang, Anders Fannemel og Kenneth Gangnes.

Kenneth Gangnes er ute med korsbåndsskade, men er faktisk med til Oberhof for hjelpe laget, samt for å få god oppfølging med opptreninga.

- Det er fantastisk at Kenneth vil være med oss på samlinga. Han er i tillegg alt mulig mann i bakken, filmer utøverne på toppen og er samtidig en mentor for Marius, sier Stöckl.

Daniel André Tande er i god trening på hjemmebane, og er ikke med på hoppsamlingen til Tyskland. Tande pådro seg tretthetsbrudd før ferien, men er i god progresjon. Går alt som planlagt, er han snart tilbake for fullt. Andreas Stjernen har kjøpt seg ny leilighet i Trondheim, og er opptatt med flytting i disse dager. Vurderingen til landslagsledelsen er derfor at det er bedre å trene hjemme for ham fremfor å være med gutta på tur.

Det skal hoppes i den normale, samt storbakken i Oberhof frem til fredag. Torsdag er det lagt inn dagsbesøk til det gigantiske hovedkontoret til adidas i Tyskland .

På kvinnesiden er Maren Lundby og Silje Opseth med. Landslagstrener Christian Meyer skryter av herrenes trenerteam for at jentene får lov til å ta del i guttas kompetanse.

NTB Scanpix