Storsamling: Påmelding åpner i dag

Påmeldingslinken som legges her, åpner kl 10.00, og det betales ved påmelding.

Påmeldingen åpner 10.00. Her er linken: https://www.deltager.no/storsamling_2016

Påmeldingsfristen for storsamlingen er 1. mai, og påmeldingen blir lagt ut mandag 18. april kl 10.00. Storsamlingen starter mandag 27. juni og varer til fredag 1. juli. Hele programmet legges ut så fort vi har det klart. Det vi kan garantere, er at det blir et program som vil gi utøverne mye aktivitet gjennom hele uka.

Storsamlingen passer for alle aldre, og vi bruker i år trenere som gjennom året har studert til T2 trener, og de skal ha sin praksis under samlingen.

Hopplandslagets trenerteam har ansvar for den sportslige planleggingen og gjennomføringen.

Det betyr at landslagene og mange fra toppidrettssatsningen kommer til å fungere som trenere. I tillegg bruker vi landslagstrenerne og trenerne i toppidrettssatsningen. Landslagene skal være til stede hele uka.

Vi gjør en stor endring i år. Ungdomsgruppa fra 13 - 16 år samles i en gruppe, og temaet for denne gruppa er "Hvordan nå ditt potensiale?".  Her bruker vi våre egne ressurser og eksterne ressurser som har lang erfaring på trening av ungdom, og det blir individuell oppfølging. Målet her er å lage en utviklingsplan for sesongen 2016/2017. Det vil bli foredrag fra våre landslagstrenere, og ikke minst vil det bli et fokus på skadeforebyggende trening, basistrening, kosthold og hopplandslagets helsepersonell vil få ansvar for å sy sammen en forelesningsrekke tilpasset aldersgruppen.

Jenteprosjektet vil kjøre sitt eget opplegg. Vi vil samle alle jentene i en gruppe, men ungdomsjentene vil delta på en del forelesninger sammen med resten av ungdomsgruppa. Vi vil også invitere andre land til å delta på årets samling.

For de yngste vil det bli mye variert aktivitet, mye hopping, og det vil bli mye moro. Hele opplegget baseres på bevegelsesglede, og vi kan love at utøverne vil storkose seg.

Storsamlingen blir også en samling for aktuelle kandidater til Junior VM. I tillegg til hopping, blir det forelesninger og samtaler med trenerne. Det blir noe felles med ungdomsgruppa vedrørende forelesninger.

Det vil bli startet opp trenerkurs (T1), og mange av forelesningene til utøverne er åpne for foreldre

Vi har invitert internasjonale topphoppere, og vi regner med at det kommer 1 - 2 fra forskjellige nasjoner. Det vil komme trener(e) fra Slovenia, og vi jobber med å få andre nasjoner også til å komme, slik at vi kan utveksle ideer og vise hvordan vi i Norge jobber.

Vi har ikke mulighet til å passe på utøverne mellom øktene. Vi håper at klubbene kan organisere det slik at dere kan ta vare på egne utøvere i pausene.

Det vil også bli et tilbud om gode priser på hotell.

Det blir mulighet for camping i år, og vi kommer tilbake til hvordan vi organiserer dette.

I år legger vi ut påmeldingen den 18. April kl 1000. Det vil bli lagt ut link på skiforbundet.no/hopp i god tid før dette.

NB! DET MÅ BETALES VED PÅMELDING.  PRISEN ER 2000 KR PER UTØVER.  SØSKEN BETALER 1000 KR. ER DET SPESIELLE OMSTENDIGHETER SOM GJØR AT MAN ØNSKER Å DELE OPP BETALINGEN, KONTAKT tore@skiforbundet.no INNEN 7. APRIL.

NTB Scanpix