Håper på hoppuketilstander!

Tirsdag og onsdag er det klart for World Cup i hopp i Granåsen og utøverne håper på folkefest i bakken.

Johann André Forfang er på hjemmebane en av utøverne som representerer Norge under verdenscupen i Granåsen tirsdag og onsdag. Han skal være med å kjempe i toppen og håper på folkefest i bakken.

- Jeg håper på hoppuketilstander i Granåsen og at folk kommer og heier oss fram. Jeg gleder meg til å hoppe på hjemmebane og skal gi verdenseliten tøff motstand, sier Forfang.

Det er kvalik på tirsdag og konkurranse onsdag. For fullt program se arrangørens hjemmesider.

Landslagssjef Alexander Stöckl gleder seg til nye hopp på hjemmebane og har stor tro på folkefest i Granåsen.

- Vi gleder oss til å komme til Granåsen. Trønderne har kjent sin besøkelsestid siste årene, og det har vært skikkelig bra trøkk i bakken. Vi håper det samme skjer onsdag, og skal gjøre vårt for at vi skal være med å kjempe i toppen. Dette er Forfang og Stjernens «hjemmebakke»  og det blir ekstra spennende å se hva disse kan få til. Jeg tror og håper begge kan gjøre det bra, sier Stöckl.

Johann Forfang er nummer fire i verdenscupen sammenlagt og ble nummer 11 i Granåsen i fjor. Han har slått gjennom denne sesongen og er en av favorittene på hjemmebane. En annen utøver som også er med og kjemper i toppen er Norges beste så langt i sesongen, Kenneth Gangnes. Han har én start fra World Cup i Trondheim, det var i desember 2008 hvor han endte på en 44.plass.

Disse utøverne er tatt ut til verdenscupen i Granåsen:
Daniel-André Tande Kongsberg IF
Kenneth Gangnes  IL Kolbukameratene