Dobbeltseier i Nordisk

Det ble en meget god helg i Otepää for de norske utøverne.

Individuell konkurranse gutter:
Espen Jacobsen, Orkdal og Trønderhopp vant den individuelle konkurransen foran Carl Henning Lippestad, Bækkelaget og Kollenhopp. Espen vant med 12 poeng foran Carl Henning, og Espens lengste hopp var 101 meter. Øvrige norske rsultater:
6. Fredrik Eirinssønn Villumstad, Skimt og Kollenhopp
11. Mats Sagbakken, Furnes Skiløperforening og NTG
12. Anders Ladehaug, Nordre Land IL, NTG

Individuell konkurranse jenter:
Det ble dobbelt russik seier i jenteklassen. Det er første gangen vi har russisk deltagelse i Nordisk, og gledelig er det også at Latvia sendte en deltager. Våre norske deltagere fikk 5. plass, ved Hanna Midtsundstad, Vaaler og NTG mens Ingebjørg Bråten Saglien, Etnedal Skilag og NTG fikk en 6.plass.

Lagkonkurranse menn:
Her ble det norsk seier ved Espen Jacobsen og Carl Henning Lippestad. Nytt av året er at lagkonkurransen har 2 deltagere på hvert lag. Dette har medført at flere nasjoner kan stille lag. Estland fikk sin første lagmedalsje gjennom sin 2. plass, og Finland II fikk 3. plassen.
Øvrige norske lag:
4. Norge 2 med Fredrik VIllumstad og Mats Sagbakken.
7. Norge 3 med Anders Ladehaug og Anders Røshol Johnson
11. Norge 4: Kaspar Moen Flatla og Aleksander Skoglund.

Lagkonkurranse jenter:
Her ble det russik seier foran Sverige. Norges fikk en 3. plass ved Hanna Midtstundstad og Ingebjørg Bråten Saglien.

Vi gratulerer alle deltagere med gode resultater!
Alle resultater finner du her:

NTB Scanpix