Landslagssjef Alexander Stöckl gleder seg over flere renn på hjemmebane for sine hoppere. Foto: NTB scanpix (NTB scanpix)

Ekstrarenn til Lillehammer

Norges Skiforbund er tildelt to ekstrarenn i hopp til Lillehammer 10.-11. desember.

Peter Prevc på Lillehammer i fjor.

Dette som et erstatningsrenn for de avlyste rennene i Nizhny Tagil.

- Først og fremst føler vi med Nizhny Tagil som opprinnelig lå inne på terminlista, men av ulike årsaker ble disse rennene strøket. I forbindelse med høstmøtet til Det internasjonale skiforbundet nylig fikk vi en forespørsel om å arrangere begge rennene, og dette har vi jobbet med i en periode.  I samarbeid med Lillehammer har vi nå fått til dette, og det er kjempebra at vi klarer å hjelpe hoppsporten i denne situasjonen som dukket opp, sier arrangementssjef i Norges Skiforbund, Terje Lund.

Terje Lund. Foto: NTB scanpix

Daglig leder for Lillehammer Skifestival, Eiliv Furuli, ser frem til å arrangere enda en helg med verdenscup i Lillehammer i vinter.

- Vi på Lillehammer er veldig glade for å få til denne muligheten. Uansett skulle vi arrangere COC-renn samme helga, men et verdenscuprenn for gutta er mye større. I god dialog med Norges Skiforbund har vi på Lillehammer et sterkt fokus på å få til gode renn for alle. For Lillehammers del i vinter får vi nå lov til å arrangere internasjonale renn i skisport tre ganger. Vi starter med den tradisjonelle Lillehammerhelga første helga i desember, også får vi ekstrarenn helga etter. 14. mars topper vi det hele med at vi er en del av det fantastiske nye konseptet, Raw Air. Dette blir en kjempespennende vinter for oss, sier Furuli.

Tidspunkter Lillehammer
Lørdag 10. desember: Kl. 16.00 HS140