Rekorddeltagelse i Trondheim

60 hoppere og 22 kombinertutøvere fikk endelig testet rekruttsenteret i Granåsen.

Endelig var vinteren her!

Byåsen IL hopp/kombinert arrangerte sesongens første hopprenn for rekrutter med rekorddeltagelse.

Tilsammen 60 hoppere og 22 kombinert utøvere var samlet i Rekruttsenteret, og på tross av sterk kulde og tidvis mye vind, varmet snøen både de yngste og de eldste. Snøen ligger i hoppbakkene, mens det er bart rundt – nærsagt overalt. Og det er ikke uten årsak at situasjonen er slik.

Iherdig snøproduksjon av klubbens medlemmer, og med kjempeinnsats av Trondheim Kommune gjennom Trondheim Bydrift er hele anlegget snølagt, snø er båret på rygger til tilløpene og vannet. Issporene er av WC-kvalitet uttrykte Jarl Riiber når han testet bakken søndag.

Og snøproduksjon må trolig til om skisporten skal overleve.  Snøproduksjonsanlegg finansiert gjennom tippemidler og communal støtte gir oss i år hopping på snø. Uten disse to faktorene, ville vi stått bokstavelig på bar bakke, sier Olav Hansen, leder I hoppgruppa. Nå er det opp til utøverne å utvikle seg videre, forholdene ligger perfekt til rette.

Flere bilder kan du finne på Byåsens hjemmeside http://hopp.byasen.no

NTB Scanpix