Joacim Ø. Bjøreng

Fem utøvere til Russland

Norges Skiforbund sender fem utøvere til helgas sommer Grand Prix i russiske Chaikovsky.

Joachim Hauer, Joacim Ø. Bjøreng og Kenneth Gangnes stiller i mennenes klasse, mens Maren Lundby og Line Jahr stiller i kvinneklassen.

Landslagstrener Alexander Stöckl prioriterte samling i Oberhof sist uke med laget, og stilte ikke med utøvere i helgas sommer Grand Prix i Japan. På herresiden er det likevel en del forfall til Russland. Anders Fannemel er opptatt privat, mens Rune Velta prioriterer trening på hjemmebane. Phillip Sjøen, Johann André Forfang og Daniel André Tande ikke er friske.

Spesielt Kenneth Gangnes har imponert av nordmennene så langt i årets sommer Grand Prix. Gangnes ligger på en sjetteplass i sammendraget foran rennene i Russland. Joachim Ødegård Bjøreng vant blant annet en COC-renn i Wisla i starten av august, og det blir interessant å se hva han kan prestere på det øverste nivået.

På kvinnesiden imponerte Line Jahr spesielt på den siste samlinga i Oberhof sist uke. Jahr blir derfor ekstra spennende å følge i kvinnenes renn. Både Maren Lundby og Line Jahr reiser videre til Almaty neste uke for de to siste rennene i årets sommer Grand Prix.

Disse stiller for Norge, menn:
Chaikovsky
Joachim Hauer, Bækkelagets SK