Daniel André Tande

Wisla

Norges Skiforbund sender syv hoppere til årets sommer Grand Prix-åpning i polske Wisla. Eurosport sender rennene direkte fredag og lørdag fra kl. 20.15.

Laget til fredagens lagkonkurranse: Johann Forfang, Phillip Sjøen, Anders Fannemel og Kenneth Gangnes.

Landslagstrener Alexander Stöckl sender sine beste hoppere til årets hoppåpning i Polen. Det er kvalifisering torsdag, teamkonkurranse fredag kveld og individuelt storbakkerenn lørdag kveld i hoppsportens mekka.

Hopplandslaget har også lagt inn samling i forbindelse med rennene. Verdensmester Rune Velta og de andre hopperne er allerede i full gang med hopping i Polen slik at de skal være så godt forberedt som mulig til rennene. Men sesongstarten handler også mye om optimalisering, samt å prøve seg frem i forhold til nye regler foran 2015-2016-sesongen.

- Vi er klare til ny sesong og gleder oss veldig. Vi er på plass tidligere i Polen for å komme i gang og at vi lærer bakken å kjenne. Det blir spennende å se hva vi kan klare å prestere. Det er alltid spenning rundt en sesongstart, sier Stöckl.

I tillegg til elitelaget er også Daniel-André Tande og Joachim Hauer uttatt til rennene i Wisla. Spesielt Tande har imponert så langt i sesongen med seier i sommerhoppuka sammenlagt før ferien.

Norges lag i Wisla
Daniel-André Tande Kongsberg IL
Joachim Hauer, Bækkelagets SK
Johan Forfang, Tromsø SK