Anders Jacobsen vant NM i kveld. (NTB Scanpix)

NM hopp Holmenkollen

Anders Jacobsen vant NM-gull og kongepokal tirsdag. Jacobsen vant foran Anders Fannemel og Rune Velta.

Resultatliste NM hopp

Startliste NM 1 omgang. 03.02.15.

Resultater kvalifisering mandag 02.02.15.

Mandag 2. februar: NM stor bakke Kvalifisering. Kl 16.45

Arrangørenes nettsider

Velkommen til Holmenkollen Nasjonalanlegg og årets NM stor bakke tirsdag 3. februar med kvalifisering 2. februar. Se også informasjon om junior-NM i helga.

75 hoppere er kvalifisert til å hoppe kvalifiseringen, minus den norske troppen i junior-VM. De tolv som er ute på internasjonale oppdrag denne helgen er forhåndskvalifisert til tirsdagens NM renn. Det betyr at av de 58 startende på mandag, er det de 38 beste som er klarfor å kjempe i det direktesendte TV-rennet tirsdag.

Tirsdag 3. februar: NM stor bakke Kl 16.45. Landets 50 fremste hoppere skal kjempe om NM-gullet i Holmenkollen Nasjonalanlegg. De 30 beste fra førsteomgang går videre til 2.omgang. Kongepokal til vinner av NM stor bakke.

Fullstendig innbydelser og påmelding

Lørdag 31.januar: NM junior stor bakke kl 10.00

58 juniorer kjemper om Norgesmesterskapet lørdag formiddag i Holmenkollen Nasjonalanlegg. Dette blir siste rennet for den Norske troppen som skal til junior-VM i Kazakstan (Almaty) fra 1-8. februar.

Det er naturlig at de fem som utgjør den Norske troppen er favoritter, WC-hopperne Johan Forfang (19) og Phillip Sjøen (19) og COC-hopperne Halvor Egner Granerud (tittelforsvarer) (18), Joachim Bjøreng (19) og Andreas Granerud Buskum (18).

Norgescup lørdag kl. 14.00 og søndag kl. 11.00
Lørdag 31.januar: Konica Minolta NC kl 14.00 og Søndag 1. februar: Konica Minolta NC kl 11.00

Her skal hele den hjemlige eliten kjempe om å posisjonere seg til internasjonale oppgaver i ukene framover, i tillegg hoppes det NCA og NCB (med Anette Sagen og Anikken Mork), samt veteranklasse.

Kollenhopp er arrangør av denne maratonhelgen
Rennleder Svein Granerud
Leder av organisasjonskommiteen: Roar Gaustad