Kenneth Gangnes og hopplandslaget reiser til syden en ukes tid.

Syv hoppere til Fuerteventura

Dette blir den siste «offisielle» treningssamlinga foran sesongen. Foran sesongstarten i tyske Klingenthal planlegges det trening/testrenn på snø.

Det er på den spanske øya utenfor kysten av Afrika Norges beste hoppere skal forberede seg til vintersesongen etter en knallhard sommerperiode. Men på Fuerteventura skal absolutt de norske hopperne ikke ha ferie. To harde treningsøkter daglig, samt lagbygging i sydenomgivelser, står på programmet denne uka.

I tillegg til verdenscuplaget, er også Daniel André Tande og Joachim Hauer tatt ut til å være med samlinga. Phillip Sjøen er også med landslaget på flyet til Fuerteventura i dag.

- Hele laget ser egentlig frem til denne samlinga. Daniel og Joachim er med på grunn av gode prestasjoner i bakken i sommer. Det er også veldig gledelig at Phillip er med oss igjen, og vi håper at dette går bra. Vi skal gjøre det vi kan for at han får en bra samling med oss, sier landslagstrener Alexander Stöckl.

De beste jentene reiser ikke til Fuerteventura, men prioriterer trening i teamene på hjemmebane frem til sesongstarten på Lillehammer første helga i desember.

Disse er med til Fuerteventura
Daniel-André Tande Kongsberg IL