Fra venstre: Astrid Louise Baarseth, Eva Elise Amble, Rebekka Eggen, Madeleine Mathiesen, Karoline Skatvedt, Hanna Midtsundstad og Thea Kleven

Stor aktivitet i jenteprosjektet

- Vi gleder oss til fortsettelsen og snøen. Dette er skikkelig bra og moro, forteller primus motor for jentesatsinga i hopp i Norges Skiforbund, Rune Rebne.

Helga 9. og 10. oktober var det igjen stor samlingsaktivitet i jenteprosjektet i hopp.

I Trondheim hadde vi flere juniorjenter som deltok på plastrennet på lørdagen, samt hadde camp med verdenscuplaget i dagene i forveien med hopping og testing.
- Et meget lærerikt opphold for de unge jentene, mener Rebne.

I Knyken hadde Hedmarks tradisjonelle høstsamling, og der deltok 11 jenter fra fjern og nær. Hedmarkingene er kjent for sin gjestfrihet, og som alltid er alle løpere fra andre fylker som vil delta velkomne.
- Vi hadde også besøk av tre jenter fra Örnsköldsvik som har deltatt både på storsamlingen i sommer og på rekruttcampen i Örnsköldsvik i august. De er et flott tilskudd til det norske jentemiljøet med utveksling av kunnskap, vennskap og norske- og svenskevitser Her var mye god hopping, forteller Rebne.

Samme helgen var det også rekruttcamp og miljøsamling i Midtstulia i Oslo. 10 jenter møtte der, hvorav sju på rekruttcamp.
- Jentene på rekruttcampen viste at de stadig tar nye steg i hoppbakken, og for første gang gjennomførte alle på campen en hel økt i K90 som sisteøkt på søndagen, sier Rebne.

Førstkommende helg er det samling i Steinkjer. Jentene fra Nord-Trøndelag har hatt en bra høst med samling i Tyskland og i Knyken. Det er stor aktivitet der.

Helga 24. og 25. oktober går siste barmarkssamling i regi av jenteprosjektet og skikretsene Hedmark og Oppland. Vi kaller den høstens vakreste eventyr, Renasamlingen. Også denne helga er det masse aktiviteter, men overnatting i hallen og bading i bassenget som noen av høydepunktene.

Følg jenteprosjeket også på facebook

NTB Scanpix