Christian Meyer, Alexander Stöckl og Pål Dahlberg er klare for konsert fredag kveld.

Stöckl/Meyer/Dahlberg med konsert

Hopplandslagets trenere Alexander Stöckl, Christian Meyer og Pål Dahlberg setter opp konsert fredag 9. oktober kl. 19.30 på Rockheim.

Bestill billetter på billettservice

Konserten er til inntekt for for Barnekreftforeningen Trøndelag.

Hopplandslagene vil blant annet være tilstede. Landslagstrenerne Støckl og Meyer, samt tidligere kombinertløper Pål Dahlberg spiller på konserten. Barnekreftforeningen Trøndelag med blant annet Trivselsykepleier Mads vil også være tilstede med egen stand.

Arrangementet er i forbindelse med plastmesterskapet normal bakke og stor bakke 9.-10. oktober i Granåsen.

At landslagstrener i hopp Alexander Stöckl er en strålende musiker velkjent, og sammen med Christian Meyer og Pål Dahlberg utgjør han en trio som leverer vellyd for øret.

Legger du turen til Rockheim i Trondheim fredag kveld får du muligheten til å slå to fluer i ett smekk. Du får en konsert spekket med god pop-rock fra 70-80-tallet, og du støtter en god sak.

- Vi gjør dette fordi vi er glade i musikk, og vi gir all inntekten til Barnekreftforeningen i Trøndelag, sier Alexander Stöckl som lover at det vil bli en konsert med mange kjente låter fra 70- og 80-tallet, men også ispedd to-tre egenproduserte låter.

Østerrikeren Alexander Stöckl har ved flere anledninger vist at han ikke bare har egenskaper som en eminent trener for de norske landslagshopperne, men han er også en svær musikals mann som liker å opptre. Christian Meyer fra Selbu er landslagstrener for kvinnehopperne og tidligere elitehopper som har traktert gitaren i en årrekke. Ofte i duo med Pål Dahlberg som også har bakgrunn i hopp og kombinertmiljøet. Med andre ord blir det en særdeles spretten trio som kan mer enn å treffe hoppkanten.

- Vi spiller ikke sammen så ofte, men liker veldig godt å opptre sammen. Det gir oss energi til å gjøre jobben vi gjør til hverdags. Tidligere har vi hatt to konserter sammen, men fellesøvinger blir det lite av. Tirsdag denne uken var vår første øving i år. For oss betyr det ekstra mye at hele inntekten av konserten på Rockheim fredag går til inntekt for kreftsyke barn, sier Alexander Stöckl som er i Trondheim med sine landslagshoppere denne uken og avslutter samlingen med NM på plast i Granåsen lørdag og søndag.

Besetning Rockheim fredag 9. oktober kl. 19.30
Alexander Stöckl: Vokal, el-piano, Cajun, gitar og munnspill
Pål Dahlberg: Vokal, gitar, dobro og munnspill
Christian Meyer: Vokal og gitar

Det vil bli spilt pop/rock låter som de fleste kjenner til, i tillegg vil trioen gjøre noen egenproduserte låter.

Bestill billetter på billettservice

NTB Scanpix