Andreas Stjernen får sjansen i Kulm til helga. (NTB Scanpix)

Kulm og Japan

Norges Skiforbund sender 10 utøvere til helgas World Cup-renn for både kvinner og menn.

I helga åpner skiflygingssesongen med ny bakke i østerrikske Kulm. Det er testhopping torsdag, kvalifisering fredag og renn lørdag/søndag. I Japan er det dobbelhelg for kvinnene med renn i Sapporo først og Zao helga etter.

Til Kulm sender landslagstrener Alexander Stöckl syv utøvere. Det blir to endringer fra hoppukelaget. Anders Bardal og Phillip Sjøen reiser hjem til Norge for en treningsperiode, mens Andreas Stjernen og Joachim Hauer kommer inn på det norske laget. Andreas har levert sterke resultater i skiflyging tidligere, mens Hauer har imponert i norgescupen den siste tiden.

Til Japan sender landslagstrener Christian Meyer tre jenter. Anniken Mork, Line Jahr og Maren Lundby er klare for nye renn i World Cup etter sesongåpninga på Lillehammer. Anna Odine Strøm prioriterer trening på hjemmebane før rennene i Oberstdorf. Det samme gjør Anette Sagen. For Anna Odine Strøm er hovedmålet junior-VM i Almaty 1.-8. februar.

Anniken Mork. Foto: NTB Scanpix

Disse stiller for Norge i Japan
Anniken Mork, Ready/Team Kollenhopp
Line Jahr, Vikersund IF