Gyda Enger, Line Jahr og Maren Lundby til Almaty

Hoppdamene til Almaty

Det er klart for årets sommer Grand Prix i hopp for damer til helga.

Norges Skiforbund sender tre damer og to herrer til rennene i Kazakhstan lørdag og søndag.

For hoppjentene er dette årets to konkurranser i årets sommer Grand Prix. Dette blir den store matchinga foran sesongstarten på Lillehammer første helga i desember.

- Vi er klare og gleder oss til å konkurrere igjen. Det blir alltid spennende å se hvor vi står i forhold til konkurrentene. Vi håper at jentene får vist frem hopp som de har vist på trening. Alle tre jentene har gjort sakene sine bra så langt i sesongoppkjøringa, sier landslagstrener Christian Meyer.

Det er Maren Lundby, Gyda Enger og Line Jahr som reiser til Kazakhstan.

Til Almaty reiser også de lovende stortalentene Daniel André Tande og Phillip Sjøen. Tande og Sjøen har gjort det så bra i årets sommer Grand Prix at landslagsledelsen vil gi begge sjansen i to nye renn. Landslagstrener Alexander Stöckl er spent på hvordan Sjøen og Tande vil klare seg mot den øvrige internasjonale eliten i Almaty. Sjøen leder årets sommer Grand Prix sammenlagt foran helgas renn, mens Tande ligger på delt annenplass.

Mens Sjøen og Tande reiser til Almaty for nye renn i årets sommer Grand Prix, er A-landslaget på plass i Predazzo i Italia. Anders Bardal, Anders Fannemel, Tom Hilde, Asker Skiklubb, Anders Jacobsen, Andreas Stjernen og Rune Velta er på samling i Val di Fiemme frem til lørdag.

Sommer Grand Prix Almaty, norske deltakere
Gyda Enger, Hernes IL

Line Jahr, Vikersund IF

Maren Lundby, Kolkukameratene