Storsamling til 20 i stil

Tilbakemeldingene fra Storsamlinga var fenomenal, men det er også utviklingspunkter på flere områder.

Det har blitt en tradisjon å stå sammen som hoppnasjon og skape uforglemmelige øyeblikk i den første uken av skoleferien. Rundt 250 var med i den tiende utgaven av den populære breddesamlingen.

Jentene har for alvor inntatt hoppsporten, og vi ser også at jentene er på vei inn i kombinertsporten. I Midtstubakken var det for første gang spesialtreninger for kvinnekombinert. I hopp er samarbeidet med kombinert er veldig bra, og det er gledelig at hoppsporten også kan være med å få i gang miljøer for kvinnekombinert.

- Veldig bra opplegg, store og små koste seg. Bra utbytte av treningsopplegg. Stas med landslagsutøverne som trenere. Positivt med sanitetspersonell i bakkene hele dagen! Masse skryt til de store jentene som tar seg av de små, fortalte noen i evalueringa.

Norges Skiforbund takker spesielt for de mange tilbakemeldingene etter Storsamlinga. Dette vil bli brukt i evalueringa, og på flere områder er detogså utviklingsmuligheter.

- Selv om storsamlinga er veldig bra, så ønsker vi utvikling år til år. For oss er storsamlinga et av de viktigste arrangementene i løpet av året, og det gir oss en gylden mulighet til å treffe grasrota. De kan gi oss nyttige innspill fra sin hverdag, og vi kan få fordelt kompetanse utover i systemet vårt. Det er veldig bra at så mange aktive fra andre miljøer enn de fire store kraftsentrene deltar. At dette er blitt så populært tror jeg tyder på at vi blir større, og at de ønsker å lære mer om skihopping. Vi takker alle som har bidratt, og ser frem til 10 nye år med samlinger og uforglemmelige øyeblikk, fordi det er spesielt å være med på å bygge verdens viktigste hoppnasjon, sier sportssjef Clas Brede Bråthen

Se også sak her med mange bilder

NTB Scanpix